دوچرخه‌ها و اسکوترها به فناوری خودران مجهزمی شوند

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا، شرکت "اوبر" (Uber) در نظر دارد فناوری خودران را در دوچرخه‌ها و اسکوترهای خود به کار گیرد. جزئیات زیادی در این مورد منتشر نشده اما "کریس اندرسون"(Chris Anderson)، مدیرعامل شرکت آمریکایی "D 3 روبوتیکز"(3D Robotics)، این موضوع را در یک نشست مربوط به فناوری رباتیک اعلام کرده و گفت که اوبر قصد دارد از دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی خودران استفاده کند.

براساس این تصمیم جدید، اوبر از دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی استفاده خواهد کرد که می‌توانند به صورت خودکار شارژ شوند و یا به مقصد مورد نظر راننده بروند. گفته می‌شود اوبر، استخدام مربوط به این طرح را آغاز کرده است.

هدف اوبر از آغاز این برنامه، کشف راه‌هایی برای بهبود ایمنی و کارآیی عملی دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی با به کار بردن فناوری‌های رباتیک است.

اوبر در ماه دسامبر سال جاری، از نسل جدید دوچرخه‌های خود موسوم به "جامپ"(JUMP) رونمایی کرد. این دوچرخه‌ها، قابلیت تشخیص دارند و به باتری‌های قابل تعویض مجهز هستند. نیاز به دوچرخه‌های پیشرفته و به روزرسانی شده، انگیزه‌ای برای بهبود کلی دوچرخه‌های جامپ بود.

"نیک فولی"(Nick Foley)، مدیر تولید جامپ، ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت: ابداع این دوچرخه‌ها، بهبودی در سیستم‌های اجرایی، طول عمر و معیارهای مهم مربوط به نحوه اجرای تجارت آنها به شمار می‌رود. باتری‌های قابل تعویض موجب می‌شوند که کاربر نیازی به تعویض دوچرخه یا اسکوتر خود نداشته باشد و این موضوع، نوعی برد تجاری محسوب می‌شود.

به کار گرفتن دوچرخه‌ها و اسکوترهای خودران، به اوبر کمک خواهند کرد کمتر به نیروی انسانی تکیه کند. اهمیت این طرح هنگامی مشخص می‌شود که این شرکت، دوچرخه‌ها و اسکوترهایی که به تازگی شارژ شده‌اند، در مناطقی که امکانات کمتری دارند به کار گیرد. ترکیب این وسایل نقلیه خودران با باتری‌های قابل تعویض می‌تواند دسترس‌پذیری آنها را افزایش دهد.

اوبر هنوز نظر خاصی در مورد خبرهای منتشر شده، ارائه نداده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا