دولت خود را کنار بکشد، مشکلات کمتر می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، دکتر بهروز نعمتی روز شنبه در شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، افزود: بحث انرژی های نوین و تجدیدپذیر از دهه هفتاد مطرح و شروع شد اما متاسفانه به دلیل فشار مشکلات متعدد خیلی دیر به ثمر نشست.

وی ادامه داد: در نهایت در سال 94-95 با طرح وزارت نیرو، قانون حمایت از انرژی های تجدیدپذیر در مجلس کلید خورد و مجموعه انرژی های نو به خوبی کار را شروع کرد.
نعمتی در خصوص فعالیت در عرصه انرژی های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: از میان ظرفیت نیروگاه ها که به حدود 54هزار مگابایت رسیده است، حدود 740 مگابایت آن از انرژی های تجدیدپذیر است که خوشبختانه با برطرف شدن برخی موانع، حدود 449 مگابایت هم به صحنه تولید وارد شد و در مجموع در حال حاضر نزدیک به هزار و صد مگابایت از 54 هزار را در برگرفته است.
وی یادآور شد: این پیشرفت حاصل مدیریت یکپارچه و پیش بینی سیاستگذاری های ضروری است اما هنوز به سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی نیازمندیم که با ورود بخش خصوصی کسب خواهد شد و دانشگاه امیر کبیر می تواند پیونددهنده و موتور محرک این امر باشد تا چشم انداز رسیدن به تولید 5 هزار مگابایت دست یافتنی شود.
نعمتی ضمن تاکید بر این که با ارتباط مجموعه های علمی و تلفیقی یعنی بخش خصوصی و دانشگاه ها، رسیدن به آرمان ها دور از امکان نیست، گفت: اگر فضا برای بخش خصوصی ایجاد شود می‌توان امید داشت ک مشکلات کمتر شود مشروط به این که دولت خود را کنار بکشد تا صدهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد.
کنگره مهندسی شیمی ایران که تا اول بهمن در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه خواهد داشت، با محوریت موضوعات مرتبط؛ از جمله پدیده های انتقال، فرایندهای جداسازی، مدلسازی و شبیه سازی، نانو فناوری، علوم و فناوری پلیمر، فناوری پایدار و سبز، مهندسی محیط زیست و ایمنی، انرژی تجدیدپذیر، صنایع غذایی و دارویی، بیوتکنولوژی، مهندسی پزشکی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی، دینامیک سیالات محاسباتی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمیایی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا