نشست مشترک پژوهشگاه با یکی از شرکت های خودروسازی برگزار شد

در این جلسه که روز چهارشنبه بیست وششم دی ماه جاری در مرکز مدیریت ارتباطات یکی از شرکت های خودروسازی برگزار شد، دکتر بهروز دُری، دبیر علمی همایش ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت، با تاکید بر زمینه های مشترک همکاری گفت: همایش فرصتی برای به اشتراک گذاری تجربه های مثبت صنعت خودروسازی در بعد علوم انسانی و شکل گیری تعامل گفتگوی علوم انسانی و صنعت خودرو است. وی افزود: همایش مقدمه ای برای ایجاد یک تعامل سازنده و مستمر در حوزه پاسخگویی علوم انسانی به مسائل مختلف صنعت خودرو در بعد اجتماعی و انسانی است.  
در این نشست دکتر مهرنوش هدایتی، دبیر شورای سیاست گذاری و رییس دبیرخانه همایش نیز با اشاره به اهمیت حضور صنعت خودروسازی به عنوان یکی از صنایع پیشرو و دارای قدمت در ایران در این همایش گفت: در حوزه هایی نظیر مسئولیت اجتماعی، پایش و تحلیل و اقناع افکار عمومی دربارۀ صنایع، عوامل و متغیرهای انسانی موثر بر کیفیت محصولات، حتی شرح سیر تحول تاریخی صنایع در ایران، بهره گیری از دانش زبان شناختی، دانشنامه نگاری و بسیاری حوزه های دیگر علوم انسانی می تواند به یاری توسعه ملی و بهبود بهره وری صنعتی و سازمانی بیاید و هر دو حوزه صنعت و علوم انسانی می¬توانند از ظرفیت های مغفول یکدیگر بهره مند گردند که در این راستا همایش اخیر می تواند گامی ابتدایی اما بسیار ضروری و مهم برای برقراری این پیوند باشد که در فرایند همایش در قالب پنل ها و نشست های تخصصی مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در این نشست دکتر سید رحیم ربانی زاده معاون اداری مالی پژوهشگاه ضمن مهم توصیف کردن رابطه صنعت خودرو و پژوهشگاه، ابراز امیداوری کرد: تشریک مساعی پژوهشگاه علوم انسانی و ایران خودرو در برگزاری موفق این همایش مساله محور و هدفمند، می تواند از گفتگوی علوم انسانی و صنعت که اکنون همچون گفتگوی ناشنوایان است به شکل گیری یک «میز صنعت خودرو» در پژوهشگاه برای مساله شناسی و تحلیل مسائل اجتماعی این صنعت و ارائه راهکارهای عملی در قالب طرح های پژوهشی کاربردی در پژوهشگاه تبدیل شود.  
در این نشست دکتر منصور ساعی، نیز با تاکید بر آمادگی پژوهشگاه برای مستندسازی تجربیات این شرکت خوردوسازی در حوزه های مختلف تاکید کرد: مستندسازی تجربیات پروژه ها در حوزه های منابع انسانی، فرآیندها و محصولات و خدمات و نظایر آن موجب انتقال تجربه ها به نسل های دیگر و جلوگیری از تکرار اشتباهات و کاهش هزینه ها می شود. وی همچنین بر ضرورت ورود علوم انسانی به موضوعاتی چون تعلق سازمانی در حوزه صنعت و تاثیر آن بر کیفیت و کارآمدی و بهره وری سازمانی و همچنین مدیریت هویت برند و اهمیت جایگاه توجه به افکار عمومی در صنعت تاکید کرد.
در این جلسه دکتر کاکایی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنعت خودرو، نیز با اشاره به اهمیت شرکت فعال صنعت خودرو در همایش گفت: پاسخ مسائل امروز ما در صنعت خودرو در علوم انسانی یافت می شود و این همایش می تواند فضایی برای گفتن و شنیدن و شنیده شدن دغدغه های اجتماعی  صنعت خودرو در ایران باشد تا در یک محیط علمی به گفتگویی مشترک در مورد این صنعت و مسائل مشترک جامعه و صنعت برسیم.
 آقایی مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ایران خودرو نیز با استقبال از ضرورت مشارکت فعال در همایش علوم انسانی و صنعت گفت: ما برنامه های متعددی در حوزه منابع انسانی در این شرکت پیاده کرده ایم که منجر به نتایج و تجربه های مثبتی شده است. این نتایج قابل ارائه و تحلیل و ارزیابی در نشست ها و کارگاه هایی در همایش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا