۱۰ درصد زوج‌های ایرانی مشکل ناباروری دارند

به گزارش سیناپرس، عبدالحسین شاهوردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ مرکز درمان ناباروری در کشور توسط مجموعه جهاددانشگاهی، وزارت بهداشت و درمان و بخش خصوصی فعال است و در زمینه درمان ناباروری به مردم خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفت‌هایی که در علوم مربوط به نازایی و ناباروری توسط محققان، پژوهشگران و پزشکان داخلی به وجود آمده، امروزه مشکل۷۰ تا ۸۰ درصد از زوج‌های نابارور قابل حل است.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما جایگاه و موقعیت بسیار بالایی در حوزه درمان ناباروری پیدا کرده، تصریح کرد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از این گروه نابارور، با تکنیک‌های مختلف و درمان‌هایی که با صلاح‌دید پزشکان مربوط صورت می‌گیرد، توانسته‌اند پاسخ مثبت گرفته و مشکل ناباروری خود را حل کنند.

شاهوردی اظهار کرد: ناباروری یکی از موضوعات روز و مورد نیاز کشور است، خوشبختانه کشور ما به موقع به این مبحث ورود کرد و در حال حاضر هم به جایگاه خوبی دست یافته‌ایم. چراکه بیماران در سال ۱۳۶۰ مجبور بودند برای مداوا به خارج از کشور سفر کنند و در ایران فقط برخی خدمات تخصصی ارائه می‌شد و جنبه تحقیقاتی نداشت.

وی اضافه کرد: امروزه پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در زمینه ناباروری و سلول درمانی به توفیقات خوبی دست پیدا کرده و در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور با اشاره به آخرین فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در رویان، تصریح کرد: در زمینه سلول درمانی، کارهای تحقیقاتی در زمینه کارآزمایی بالینی شروع شده است که امیدواریم این تحقیقات به بار بنشیند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا