آزمایشگاه جدید فیزیک راه اندازی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، شرکت "Bouygues UK" که یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت و ساز است، با دانشگاه "کمبریج" همکاری کرده تا بر سر راه‌اندازی یک آزمایشگاه فیزیک و یک مرکز تجهیزاتی مشترک با یکدیگر همکاری کنند.این پروژه ۳۰۰ میلیون یورو هزینه برمی‌دارد.در افتتاحیه این پروژه مقامات بلندپایه دانشگاه کمبریج نیز شرکت کردند.

هدف از راه‌اندازی این پروژه این است که تمام فیزیکدانان جهان در یک مرکز هدفمند به انجام تحقیقات خود در رشته فیزیک بپردازند. این آزمایشگاه "کاوندیش" جدید به اسم "ری دالبی"(Ray Dolby) نامگذاری خواهد شد زیرا ۷۵ میلیون یورو از دارایی‌های "ری دالبی" برای راه‌اندازی این پروژه اهدا شده است.

"ری دالبی" مخترع سیستم کاهش نویز معروف به سیستم کاهش نویز دالبی بود که در سال ۲۰۱۳ میلادی در سن ۸۰ سالگی درگذشت. وی مؤسس شرکت آزمایشگاه دالبی بود.به گروه فیزیک دانشگاه کمبریج "آزمایشگاه کاوندیش" گفته می‌شود. این گروه همچنین بخشی از دانشکده علوم فیزیک دانشگاه کمبریج است. 

این آزمایشگاه جدید ۳۲ هزار و ۸۸۷ متر مربع مساحت دارد و چندین دفتر، آزمایشگاه، اتاق‌ پاک و مرکز سخنرانی دارد.انتظار می‌رود که مراحل ساخت پروژه در سال ۲۰۲۲ میلادی تکمیل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا