آزمایش‌های زندگی در انزوا برای فضانوردان ضروری است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،وی در کنفرانس مطبوعاتی که در زوزدنی گارادوک، محل آموزش و زندگی فضانوردان روسیه به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد گفت: من از طرفداران چنین آزمایش‌هایی هستم. گرچه این واقعیت که سفر به ماه و مریخ ممکن است به زودی جامه عمل نپوشاند اما لازم است که فضانوردان با انجام چنین آزمایش‌هایی، خود را برای پروازهای طولانی و سفر به دور دست‌ها آماده کنند.

او همچنین اشاره کرد که از تمرین‌های زندگی در محیط‌های محدود فضانوردان با تجربه یا بدون تجربه در ایستگاه فضایی بین‌المللی سود می‌برند و میزان مشارکت آنها را بالا می‌برد.

وی افزود: من معتقدم این آزمایش که قرار است یک مورد آن با حضور یوگنی ترلکین فضانوردی که به فضا پرواز کرده است، به زودی آغاز شود، مسلما نتایج خوبی خواهد داشت که ما می‌توانیم در ایستگاه فضایی بین‌المللی از آن سود ببریم. البته به نظر من بهتر است در هر آزمایش باید یک فرد با تجربه حضور داشته باشد، کسی که پرواز فضایی داشته و می‌تواند تجربه را به کسی که هنوز پرواز نکرده است انتقال دهد.

پیشتر مارک بلاکوفسکی مدیر رئیس پژوهشگاه بررسی‌های زیست پزشکی روسیه گزارش داد که آزمایش سیریوس در مورد جداسازی 4 ماهه از 1 مارس 2019 آغاز خواهد شد. این آزمایش پرواز به ماه را برای یک گروه از داوطلبان به سرپرستی یوگنی ترلکین شبیه‌سازی می‌کند: پرواز به ماه، هدایت یک کاوشگر بدون سرنشین برای جستجو محل فرود، فرود چهار خدمه برای انجام عملیات در سطح ماه، اقامت تعدادی از خدمه در مدار ماه و هدایت از راه دور کاوشگران برای آماده‌سازی پایگاه و بالاخره بازگشت به زمین.

تحقیقات بین المللی علمی در ایستگاه منحصر به فرد سیریوس انجام می‌شود که مجموعه‌ای از آزمایش‌هایی است برای آماده شدن برای پروازهای دور فضایی، عمدتا به ایستگاه مداری در اطراف ماه. شرکت‌کنندگان در این تحقیق از 17 روز تا یک سال جداگانه در این مجتمع تجربی زیر نظر موسسه بررسی مسایل زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه انجام خواهند شد.

اولین نمونه از آزمایش‌های مشترک روسی-آمریکایی سیریوس در نوامبر 2017 به مدت 17 روز انجام شد و اعضای این گروه بیش از 60 آزمایش مختلف را انجام دادند. در ماه‌های آینده نخست آزمایشی در مورد جداسازی چهار ماهه باید انجام شود، سپس یک آزمایش هشت ماهه و سپس جداسازی یک ساله مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا