تدوین اساسنامه پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر محمدعلی صحرائیان با اشاره به ضرورت تأسیس پارک علم فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پارک علم و فناوری، یکی از حلقه‌های مهم دانشگاه نسل سوم و سازمانی است که هدف اصلی آن، افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در بین شرکت‌ها و مؤسسات مستقر در آن است.

وی درباره زمینه های کاری و خدمات پارک‌های علم و فناوری گفت: خدمات را باید در قالب خدمات عمومی شامل اختصاص فضای فیزیکی و اسکان و خدمات فنی و تخصصی شامل استفاده از امکانات آزمایشگاهی و انجام مشاوره‌های مالی مدیریتی و بازرگانی و راه‌اندازی استارت اپ ها تقسیم‌بندی کرد. 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره دریافت مجوز تأسیس نخستین پارک علم و فناوری این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال‌ها پیش درخواست تأسیس پارک علم و فناوری را داشت که به دلایلی این امر محقق نشد. دانشگاه مجوز تاسیس پارک را در آبان ماه ۱۳۹۷ از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت کرد.

صحرائیان افزود: پس از اخذ مجوز،  قطعه زمینی به مساحت حدود ۸ هکتار در منطقه ۱۸ تهران برای ایجاد پارک علم و فناوری اختصاص داده‌شده و نقشه اولیه آن نیز طراحی‌شده است. گام بعدی، ایجاد شورای راهبردی پارک علم و فناوری است که احکام آن توسط رییس دانشگاه ابلاغ شد.

وی گفت: این شورا از اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل‌شده است. انتخاب اعضای حقیقی براساس تجربیاتی که در حوزه فناوری دارند و افراد صاحب‌نظر و فناوری هستند صورت گرفته است. اعضای حقوقی نیز روسای دانشکده‌هایی هستند که بیشترین ارتباط را با حوزه فناوری دارند مانند دانشکده‌های داروسازی، فناوری‌های نوین و پزشکی.  

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وظایف شورای راهبردی گفت: وظیفه شورا شامل تهیه اساسنامه پارک و تعیین برنامه عملیاتی ۵ ساله برای طرح و تصویب در جلسه هیئت‌امنا، تهیه و پیشنهاد بودجه سالانه پارک، معرفی مدیر اجرایی پیگیری کننده کارهای اجرایی پارک، است. 

وی گفت: تدوین و تصویب طرح‌های توسعه‌ای پارک، تهیه و پیشنهاد دستورالعمل‌های لازم برای ایجاد پارک و تصمیم‌گیری درباره نحوه مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی در راه‌اندازی پارک از دیگر وظایف شورای راهبردی است.

صحرائیان یادآور شد: طی یکی دو هفته آینده اولین جلسات شورا، با حضور دکتر دیناروند به‌عنوان رئیس شورا برگزار می‌شود. اولین اقدام این شورا نیز تهیه اساسنامه و تصویب آن در هیئت‌امنا و آغاز مراحل ساخت پارک علم و فناوری است. برای تأمین بودجه این پروژه نیز علاوه بر اعتبارات دانشگاه از کمک شرکت‌های خصوصی و خیرین نیز استفاده می‌شود تا روند اجرایی تأسیس پارک با سرعت بیشتری صورت گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا