ساخت ربات همیار هوشمند

این ربات به طور مستقل برخی از امور را انجام می‌دهد و برخی امور دیگر را نیز تحت کنترل انسان انجام می‌دهد. برخی از اولین وظایف Stevie عبارتند از انجام کارهای معمول خانه‌های سالمندان و مراقبت ویژه از سالمندان است. 

دکتر "کانر مک گین"(Conor McGinn) " سرپرست این پروژه گفت: خانه‌های سالمندان با چالش‌های قابل ملاحظه‌ای مواجه هستند، مخصوصا در طول شب که تعداد پرستاران کم است. این ربات می‌تواند چندین وظیفه معمولی را انجام دهد که این عمل باعث بهبود کارایی و کاهش قابل ملاحظه فشار وارده بر کاربران می‌شود.

بات Stevie دارای دو دست است و با تکان دادن سر می‌تواند با افرادی که در اطرافش هستند، ارتباط برقرار کند. صداها، چراغ‌ها، حالات چهره و زبان بدن به "استیو" کمک می‌کند تا با موقعیت‌های مختلفی که ممکن است با آن روبرو شود ارتباط برقرار کرده و به طور مناسب پاسخگو باشد. ربات Stevie متحرک بوده و مجهز به سنسورهای عمقی و لمسی است. دوربین‌هایی که درون آن تعبیه شده، او را قادر می‌سازد تا با محیط اطراف خود هوشمندانه ارتباط برقرار کند. این ربات همچنین مجهز به پردازنده‌های هوشمند و اتصال بیسیم مانند Wi-Fi و بلوتوث نیز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا