فرآیند سیاستگذاری توسعه پژوهش های قرآنی تصویب شد

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، دکتر وحید احمدی در هفتمین جلسه کارگروه توسعه پژوهش قرآنی گفت: گام اول فرآیند سیاستگذاری توسعه پژوهش های قرآنی به سیاست پژوهی این حوزه اختصاص دارد. 

وی افزود: بررسی و تحلیل اسناد بالادستی و تعیین مطالبات و ماموریت ها، پژوهش میدانی با رویکرد تعیین آسیب ها و نواقص، تعیین و اولویت بندی عرصه های اقدام پژوهش های قرآنی و شناسایی سیاست های جاری سازی مأموریت ها و رفع آسیب ها و نواقص، چهار مرحله گام نخست به شمار می آید که مسئولیت انجام این چهار مرحله برعهده کمیته سیاست پژوهی و برنامه ریزی امور پژوهشی قرآنی به ریاست مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم است.

عضو کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور ضمن تاکید بر تهیه برنامه زمان بندی برای گام اول این فرایند اظهار داشت: مدیریت علمی طرح ها و پروژه ها مستلزم برنامه ریزی و زمان بندی است و پیشرفت یک پروژه در گرو تهیه نمودار زمان بندی و پایبندی به آن است.

به گفته وی تدوین سیاست های توسعه پژوهش های قرآنی، اجرای سیاست ها و ارزیابی آن، سه گام بعدی این فرایند است که بعد از سیاست پژوهی توسعه پژوهش های قرآنی انجام خواهد شد.

احمدی به رویکرد مشارکتی این کارگروه در سیاست گذاری ها و بهره گیری از ظرفیت همه اعضا و جلب مشارکت آنها اشاره کرد و گفت: طرح این فرایند در کارگروه، به منظور تقسیم کار بین اعضا و جلب مشارکت آنان، انجام شده است.

دبیر شورای عالی عتف ابراز امیدواری کرد، آیین نامه توسعه پژوهش های قرآنی تا نیمه نخست امسال تدوین شود و تاکید کرد: ماموریت گرایی مراکز پژوهشی قرآنی و مسئله محور کردن پژوهش های قرآنی از اهداف اساسی طرح سیاست گذاری توسعه پژوهش های قرآنی است که تحقق آن موجب افزایش اثربخشی و بهره وری خواهد شد و این ظرفیت را فراهم می کند که به سمت بودجه ریزی عملیاتی حرکت و از موازی کاری در پژوهش های قرآنی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت انجام این طرح بیان داشت: امیدواریم طرح سیاست گذاری توسعه پژوهش های قرآنی عملیاتی و به عنوان الگویی برای دیگر بخش های پژوهش مطرح شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا