چگونگی فرآوری زرشک و زعفران در اولویت قرار می گیرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت تروند زعفران قاین در جمع خبرنگاران افزود: گردش مالی خرید و فروش زعفران در دنیا بیش از 9 میلیارد دلار است اما مجموع صادرات آن در کشور به سختی به 500 میلیون دلار می رسد لذا استان هایی همچون خراسان جنوبی باید خام فروشی زعفران را مدیریت کنند.
وی کمک به زیرساخت فناور و اکوسیستم خراسان جنوبی به عنوان ظرفیتی بزرگ را از دیگر موارد در حال پیگیری در مرکز ذکر کرد و گفت: مرکز رشد قاین ظرفیت های زیادی در ارتباط با شرکت های دانش بنیان و در حال رشد دارد که امیدواریم پیگیری های این سفر در ارتباط با این مرکز مثمر ثمر باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: شرکت هایی همچون تروند زعفران قاین از ظرفیت های خوب این منطقه است اما اگر بخواهیم تعریف درستی از محرومیت زدایی منطقه داشته باشیم جز با ظرفیت های بومی قابل تحقق نیست.
وی در ادامه نیروی انسانی مجرب و تحصیلکرده خراسان جنوبی را از مهمترین ظرفیت های استان دانست و ادامه داد: استفاده درست و صحیح از این ظرفیت ها می تواند محرومیت زدایی را دربر داشته باشد.
ستاری با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان پیشرفت بسیار مطلوبی داشته است گفت: وجود مراکز رشد در چهار شهرستان بیرجند، فردوس، طبس و قاین نشان دهنده این موضوع است و در تشکیل اکوسیستم و زنجیره فناوری و شرکت های دانش بنیان در حال رشد است.
خراسان جنوبی از لحاظ سطح زیر کشت زعفران رتبه دوم و از نظر کیفی رتبه نخست کشور را دارد و نیز برند جهانی زعفران قاینات امسال ثبت شد و نیز بیش از 98 درصد محصول زرشک ایران در این استان تولید می شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) برای بازدید از طرح ها و واحدهای علمی و دانش بنیان به خراسان جنوبی سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
«سورنا ستاری» در نخستین برنامه این سفر از شرکت های مرکز رشد واحدهای فناور قاین و شرکت دانش بنیان تروند زعفران این شهرستان بازدید کرد.
وی سپس در مرکز استان از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، شرکت کشت بافت خاوران و دو شرکت فعال دانش بنیان صنعتی بازدید خواهد کرد.
افتتاح و بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بیرجند است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا