سالاد سبزیجات را با تخم مرغ مصرف کنید

پژوهشگران توصیه می کنند برای درست کردن سالاد سبزیجات از تخم مرغ پخته نیز استفاده کنید زیرا مطالعات جدید نشان می دهد ترکیب تخم مرغ پخته و سبزیجات در سالاد می تواند میزان ارزش غذائی و جذب مواد مفید این ترکیب را افزایش دهد .

در همین زمینه وین کمپل Wayne Campbell از پژوهشگران دانشگاه پوردو Purdue University در رابطه با این موضوع اعلام کرد : " ترکیب سبزیجات و تخم مرغ راهکار خوبی برای افزایش ارزش غذائی سبزیجات و استفاده از مواد مفید موجود در تخم مرغ است . "

این مطالعات همچنین نشان می دهد جذب کاروتنوئیدها carotenoids  در  افرادی  که  از ترکیب تخم مرغ به همراه گوجه فرنگی ، هویج رنده شده ، اسفناج و کاهو  مصرف می کنند ، سه تا نه برابر بیشتر از سایر افراد است .  کاروتنوئید موجود در سالاد شامل بتا کاروتن beta-carotene  ، آلفا کاروتن alpha-carotene  ، لیکوپن lycopene ، لوتئین lutein ، و zeaxanthin است که  دو مورد آخر در زرده تخم مرغ یافت می شود .

وین کمپل در ادامه سخنان خود افزود : " تخم مرغ علاوه بر خواص ویژه ای که دارد ، یک ماده غذائی غیر گیاهی خوب برای کاهش وزن محسوب می شود .  

این موضوع به دلیل وجود ترکیبات ویژه در این ماده غذائی است و موادی از جمله لوتئین lutein  و   zeaxanthin   تنها در تخم مرغ وجود داشته و ارزش این مواد غذائی در ترکیب با سبزیجات ، افزایش می یابد .

محققان این پروژه تحقیقاتی همچنین اعلام کردند که در بررسی های خود به کارآئی و مفید بودن ترکیب تخم مرغ و سالاد سبزیجات در رده سنی جوانان پی برده اند که این موضوع را می توان به تمامی رده های سنی گسترش داده و لحاظ کرد .

لازم به توضیح است که تیم تحقیقاتی مزبور در نظر دارد به مطالبع در مورد  سایر مواد مغذی محلول در چربی از جمله ویتامین E  و ویتامین D بپردازد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا