خط تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک نانو آنتی‌باکتریال راه اندازی شد

رنگ‌های پودری الکترواستاتیک آنتی باکتریال حاوی نانو ذرات تولید محققان کشور متشکل از موادی چون پلیمرهای پلی‌استر و اپوکسی فوق اشباع جامد، عوامل پخت، جاری‌کننده‌ها و رنگدانه‌ها در ابعاد میکرومتر و نانوذرات مؤثر کمتر از ۵۰ نانومتر است. این عناصر در یک فرایند سه مرحله‌ای در شرایط دمایی خاص، یک ترکیب یکنواخت (فاین پودر) تشکیل می‌دهند. این پودر با روش الکترواستاتیک بر روی سطح فلزی اعمال شده و در کوره با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد به یک لایه فیلم یکنواخت با خواص فیزیکی و شیمیایی تبدیل خواهد شد.

این محصول با استفاده از نانوذرات مؤثر توانایی نابود کردن ۹۹.۹۹ درصد باکتری‌های گرم مثبت و منفی از خانواده‌های E.Coli و استافیلوکوکوس‌ها که به عفونت‌های بیمارستانی معروف هستند، را دارد.

این رنگ پودری آنتی باکتریال تاکنون در چند اتاق عمل مورد استفاده قرار گرفته و موفق به دریافت گواهی نانومقیاس بوده و فناوری آن به صورت اختراع در داخل کشور و در قالب پتنت در خارج کشور به ثبت رسیده است. علاوه بر آن در اولین فن بازار تجهیزات پزشکی و جشنواره فرهیختگان سال ۱۳۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان محصول برتر معرفی شد.

این محصولات در بازارهای جهانی تجاری‌سازی شده است، به گونه‌ای که با مذاکرات انجام شده اقدام به راه‎اندازی خط تولید مشترک برای تولید سالانه حداقل ۵۰۰ تن محصول در چین و راه‎اندازی خط پاشش رنگ در این کشور شد.

بر اساس قرارداد امضا شده بخشی از دانش فنی این شرکت فناوری ایرانی که در یکی از پتنت‎های این شرکت به ثبت رسیده است، ضمن عقد قرارداد همکاری مشترک در اختیار شرکت چینی قرار خواهد گرفت.

صادرات این محصولات به کشور آذربایجان از دیگر دستاوردهای این شرکت است، علاوه بر آن قرارداد فروش رنگ‎های نانو فناوری به یکی دیگر از شرکت‌های کشور چین به امضا رسید، ضمن آنکه این شرکت ایرانی به مدت ۵ سال نمایندگی عرضه محصولات شرکت چینی در ایران را اخذ کرده است.