چین بذر گیاهان و تخم کرم ابریشم پرورش می دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، کاوشگر «چانگ ۴» چین همراه خود گیاهان و حیواناتی به ماه برده است.این کاوشگر علاوه بر تجهیزات مربوط به بررسی اشعه ها و انجام آزمایش های کنترلی و کانی شناسی، بذر سیب زمینی، تخم کرم ابریشم و دانه های گیاه «رشادی گوش موشی» را با خود به ماه برده است. رشادی گوش موشی یا Arabidopsis thalianaگیاهی از خانواده کلم و خردل است که به طور معمول در آزمایش ها برای بررسی مدل رفتار گیاهان در محیط های مختلف استفاده می شود.

 بذر گیاهان و تخم کرم ابریشم در یک محفظه سیلندری نگهداری می شوند و پیش بینی می شود درون یک محفظه ۰.۸ لیتری پرورش یابند.پروژه luna mini biosphere بخشی از مطالعات زیست شناختی چین در فضا است. این کشور تصمیم دارد مقری در ماه بسازد و تا ۲۰۳۶ میلادی فضانوردانی را به آنجا بفرستد.

دانشمندان امیدوارند بذرهای سیب زمینی و گیاهان دیگر طی ۱۰۰ روز در ماه رشد کنند. فرایند رشد آنها به وسیله دوربین ثبت و به زمین منتقل می شود.

محفظه ۳ کیلوگرمی حامل این مواد به طور خاص از نوعی آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است.این محفظه علاوه بر بذر حاوی آب، حاوی محلول مواد مغذی، هوا و تجهیزاتی شامل یک دوربین کوچک و سیستم های انتقال اطلاعات است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا