پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توسعه می یابد

محمود نیلی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با یک بانک عامل اظهار کرد: طرح توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع و ارزشی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال به مشارکت سرمایه گذاران نیاز دارد.

وی تصریح کرد: این طرح در محدوه خیابان های وصال، بلوار کشاورز، کارگر و انقلاب اجرا می شود و اتفاق جدیدی در تهران در حال رخ دادن است تا زمینه شرکت های زایشی در آینده کشور مهیا شود.

رئیس دانشگاه تهران توضیح داد: این شرکت ها دانش و ثروت را به خوبی به هم وصل می کنند، در ایران الِمان های توسعه را داریم اما این المان ها اشتراکات چندانی با هم ندارند و هدف دانشگاه تهران این است که الِمان های توسعه را کنار هم قرار داده و دانش و اقتصاد و پول و سرمایه را با هم به کار گیرد و این اتفاق، همان مفهومی است که دنیای مدرن را می سازد.

وی تاکید کرد: در کشور پروژه ای به وسعت پارک علم و فناروی دانشگاه تهران نداشته ایم، حتی در خاورمیانه هم به جرات می توان گفت پروژه ای در این وسعت و در مرکز شهر کم نظیر است.

نیلی ضمن تاثیرگذاری دانشگاه تهران در سطح اقتصاد و دانش کشور تصریح کرد: آینده شهر تهران همانطور که در گذشته متاثر از دانشگاه تهران بود، متاثر از این طرح خواهد بود. طرح های دانشگاه تهران از پختگی کافی برخوردار است و اعتماد به تصمیمات دانشگاه تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: تا امروز ۶۰ درصد زمین ها را تملک کرده ایم.

رئیس این دانشگاه در انتها به مجوزهای مشارکتی اخذ شده اشاره کرد و گفت:برای اولین بار در دانشگاه تهران مجوز مشارکت گرفته ایم و تا کنون چنین مجوزی نداشتیم. سابق بر این قراردادهای یکساله منعقد می کردیم و در رابطه با قرارداد مشارکت تا سقف ۱۵ سال زمان داشتیم اما در رابطه با این مشارکت، دانشگاه سقفی مقرر نکرده است.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم به الگوی برنده برنده برسیم و در نهایت کشور و ملت برنده خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا