سایه کرونا برسر کشورهای آسیای جنوب شرق

 مقامات بهداشت کره جنوبی از مرگ یکی از مبتلایان به ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) خبردادند و اعلام کردند که طی 11 روز، شمار مبتلایان به 25 نفر رسیده است.اولین قربانی ویروس تنفسی خاورمیانه در کره جنوبی، یک زن 58 ساله بوده که ساعاتی پیش به دلیل نارسایی حاد تنفسی از دنیا رفته است.

با مرگ اولین مورد مبتلا به ویروس MERS در کره جنوبی، زنگ هشدار بیماری در این کشور به صدا درآمده است و به گزارش وزات بهداشت کره، فروش ماسک های تنفسی در کره 700 درصد افزایش داشته است.

اولین مورد ویروس در کره جنوبی توسط یک مرد 68 ساله پس از بازگشت از عربستان در تاریخ 20 ماه مه گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تعداد مبتلایان را در سراسر جهان حدود هزار و 150 نفر گزارش کرده است. در ادامه گزارش به مرگ حداقل 428 مورد بر اثر این ویروس اشاره شده است.ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) که از خانواده ویروس کرونا است، برای اولین بار در سال 2012 میلادی شناسایی شد.
ویروس های کرونا یک خانواده بزرگ از ویروس ها هستند که سبب بروز طیف وسیعی از بیماری ها، از سرماخوردگی گرفته تا سارس، می شوند.

 به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز،ویروس های این خانواده عامل بسیاری از بیماری های حیوانی نیز هستند. به نظر می رسد که بروز این بیماری از یک الگوی فصلی پیروی می کند و شیوع آن بین ماه های مارس تا آوریل بیشتر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا