موزه های علم و فناوری از مراکز اصلی ترویج علم در جامعه هستند

دکتر سیف اله جلیلی در جمع مسئولان موزه های دانشگاهی کشور اظهار داشت: در دنیا کمتر شهری وجود دارد که فاقد موزه علم باشد ولی در ایران به رغم قدمت دیرین موزه علم، ایجاد موزه علم و فناوری به شکل مدرن با تاخیر صورت گرفت.

وی در این همایش در سالن شهدای علمی وزارت علوم افزود: دانشگاه ها به هر اندازه تولید علم کرده و در مرزهای دانش فعالیت کنند، تا علم را به داخل جامعه نکشانده و آثار علم را در زندگی مردم بیان نکنند به رشد مورد نظر دست نخواهند یافت؛ بنابراین ایجاد موزه علم و فناوری در دانشگاه ها یک ضرورت است.
رئیس موزه علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت اختصاص بودجه ویژه برای تاسیس موزه علم و فناوری در دانشگاه ها، از مسئولان دانشگاه ها خواست تا از اعتبارات داخلی دانشگاه بودجه ای را به ایجاد موزه علم و فناوری اختصاص دهند.
وی در حضور رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و روسای موزه های علوم و فناوری دانشگاه های کشور تاکید کرد: اگر با حمایت دانشگاه ها و اختصاص مکان و بودجه مناسب، موزه علم و فناوری در دانشگاه ها تاسیس شود این موزه ها بعد از مدتی خواهند توانست از محل بازدید مردم درآمد کسب کرده و مخارج خود را تامین کنند.
دکتر جلیلی افزود: رشد موزه علم و فناوری در کشور می تواند به رشد گردشگری در کشور کمک کند و برای تحقق این هدف باید امکانات و دارایی های موزه های دانشگاهی سراسر کشور را بدانیم و سامانه جامعی از این دارایی ها راه اندازی کنیم.
رئیس موزه علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با برگزاری همایش های مشترک با دانشگاه ها، اهمیت موزه علم و فناوری در کشور بیشتر تبیین و حمایت شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا