دستگاه محرک عصبی که امواج مغزی را شبیه سازی می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، به تازگی مهندسان دانشگاه برکلی کالیفرنیا یک دستگاه محرک عصبی ساخته اند که می تواند امواج الکتریکی مغز را بشنود و همزمان شبیه سازی کند.

چنین دستگاهی می تواند درمانی برای بیماری هایی مانند پارکینسون و صرع فراهم کند. این دستگاه ها برای جلوگیری از لرزش های ناتوان کننده یا حمله صرع در افراد مبتلا به بیماری های عصبی  بسیار کارآمد هستند.  البته نشانگر الکتریکی که پیش از لرزش یا حمله ظهور می کند بسیار نامحسوس است و فرکانس و قدرت شبیه سازی الکتریکی برای اجتناب از آنها بسیار حساس است.

 ممکن است سال ها طول بکشد تا پزشکان بتوانند تغییراتی کوچک در این دستگاه ها ایجاد کنند و درمانی ایده آل برای بیماران فراهم کنند.

به هرحال دستگاه WAND بی سیم و خودکار است. این دستگاه تشخیص نشانه های لرزش یا حمله صرع را می آموزد و پارامترهای شبیه سازی خود را تغییر می دهد تا از حرکات ناخواسته جلوگیری کند. 

ریکی مولر استادیار مهندسی الکتریک و علوم رایانشی در دانشگاه برکلی می گوید: فرایند کشف درمان مناسب برای یک بیمار بسیار پرهزینه است و احتمالا چند سال طول بکشد. کاهش هزینه و زمان مورد نیاز برای تشخیص بیماری سبب می شود این دستگاه درمان مناسبی باشد.

این دستگاه می تواند فعالیت های الکتریکی را در ۱۲۸ نقطه از مغز رصد کند. حال آنکه در سیستم های مشابه فقط ۸ نقطه رصد می شود. تحقیق مذکور در نشریه Nature Biomedical Engineeringمنتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا