برخی سلول های ایمنی، سلول های ملانوما را به خواب می برند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، دانشمندان به کشف مهمی دست یافته اند که پیشرفت عظیمی در درمان سرطان پوست به حساب می آید.تحقیقات جدید نشان داده نوعی سلول های ایمنی خاص می توانند تومورهای ملانوما را در وضعیت خواب قرار دهند و از رشد و گسترش آنها جلوگیری کنند.

 «سلول های تی» که در بافت قرار دارند، در گذشته برای مقابله با سرطان به کار می رفتند اما محققان از شیوه عملکرد آنها تا به حال اطلاعی نداشتند. محققان در پژوهش جدید متوجه شدند سلول های تی را می توان برای توقف رشد سرطان پوست نیز به کار برد.این تحقیقات توسط پژوهشگران «انسیستو پیتر دوهتی »ملبرون و  «انسیستو کودکان تلتون»  انجام شده است. پژوهش مذکور در ژورنال نیچر منتشر شده است.

سیمون پارک محقق ارشد این پژوهش می گوید: سلول های تی سرطان را کنترل می کنند. ما متوجه شدیم این سلول ها می توانند وضعیت خواب را در تومور ایجاد کنند. به این ترتیب سلول های سرطانی را بدون کشتن آنها متوقف می کنند.

به هرحال این سلول ها به خصوص برای کنترل ملانوما در بلند مدت مناسب هستند.  به گفته پارک، دانشمندان ملانوما و سلول های تی را با نشانگرهای فلورسنت کنترل کردند. پارک در این باره می افزاید: ما توانستیم نحوه واکنش سلول های تی با ملانوما را رصد کنیم. در آزمایش های انجام شده، سلول های تی  از موش هایی که  حامل سلول های ملانوما (در وضعیت خواب بودند) حذف شد. به محض انجام این روند، رشد سلول های سرطانی به سرعت آغاز شد. ما توانستیم سلول های ملانوما را شناسایی کنیم. حال آنکه با چشم غیر مسلح نمی توان آنها را رصد کرد.  این مکانیسم قبلا تشریح نشده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا