مرکز نوآوری شهری یک محیط کسب و کار جدید است

سورنا ستاری شب گذشته در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نوآوری شهری که در چارسوق هنر پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینکه شهرداری تصمیم بگیرد مشکلات مردم را  خودش حل کند یا اینکه مشکلات را خود مردم در قالب توسعه استارت‌آپ‌ها و ایده‌های نوآورانه حل کنند و شهرداری هم سود ببرد، یک تحول فرهنگی است که باید اتفاق بیفتد.

 وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه دید مناسبی در شهرداری مشهد وجود دارد و کاملا با اصول این تفکر همگام هستند و این حوزه را می‌شناسند. توسعه این کار باید در شهر اتفاق بیفتد و افتتاح مرکز نوآوری شهری درواقع شروعی به موضوع است و امیدواریم بتواند منجر به این شود که مردم هر روز بخشی از مشکلاتشان توسط فرزندان خودشان حل شود.

استارت‌آپ‌ها برای حل معضلات شهر  راه‌حل‌های خلاقانه و بومی ارائه می‌دهند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در تمام حوزه‌ها راه‌حل‌های خلاقانه و بومی برای حل معضلات شهر ارائه دهند. این موضوع هنگامی اتفاق می‌افتد که ما محیط کسب و کار مناسب برای آنها ایجاد کنیم. ساخت مراکزی مثل اینجا شروعی است برای اینکه این محیط کسب و کار در شهر ایجاد شود.

ستاری در خصوص اپ‌های حج و زیارت گفت:  فعلا صحبت‌های مقدماتی با سازمان حج و زیارت  انجام دادیم. البته دوره قبل با سازمان حج و زیارت همکاری خوبی داشتیم و بسیاری از استارت آپ‌ها توانستند در این حوزه کار کنند. امیدوارم در دوره جدید هم بتوانیم همکاریمان را توسعه دهیم.

وی درمورد توصیه خود به شهرداری برای اینکه مرکز نوآوری شهری به شکوفایی برسد، عنوان کرد: اینجا یک محیط کسب و کار جدید است. این محیط باید توسط شهرداری درست شود و افراد بتوانند مشکلات شهری را با خلاقیت خود حل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا