بودجه ای ۲۷ میلیون پوندی برای ساخت میکروربات های هوایی و زیر آبی

به گزارش سیناپرس به نقل ازمهر، دولت انگلیس میلیون ها پوند در توسعه میکروربات هایی سرمایه گذاری کرده که برای کار در شبکه لوله های زیر زمینی و سایت های خطرناک مانند  تجهیزات غیر فعال هسته ای مناسب هستند.

 دولت این کشور امیدوار است تا بسیاری از عملیات پر هزینه و وقت گیر از جمله فعالیت های راهسازی را با کمک فناوری میکروربات ها تسهیل کند. در همین راستا قرار است حدود ۲۷ میلیون پوند در مجموعه ای از پروژه های تحقیقاتی برای ساخت میکروربات ها سرمایه گذاری شود . این ربات ها می توانند لوله کشی و تعمیرات تونل زیر جاده ها را انجام دهند.

ربات های مذکور چند سانتیمتر ارتفاع خواهد داشت می توانند اختلال را در لوله رصد و تعمیر کنند. به این ترتیب سالانه ۵ میلیارد دلار در هزینه های اقتصادی دولت صرفه جویی می شود و از سوی دیگر بهره وری را نیز می افزاید.

کریل هوروشنکوف استاد دانشگاه شفیلد و رهبر کنسرسیومی از محققان از دانشگاه های بیرمنگام، بریستول و لیدز  قصد دارد  این فناوری را بسازند.

 آنها ۷.۲ میلیون پوند بودجه برا ی این منظور دریافت می کنند. علاوه براین بخشی از  بودجه ۲۷ میلیون پوندی نیز  در اختیار دانشمندانی قرار می گیرد که ربات هایی برای استفاده در محیط های خطرناک ابداع می کنند.این بودجه شامل تحقیقات برای تولید پهپادهای نظارت بر خط لوله نفت و نرم افزار هوش مصنوعی برای رصد و بررسی تعمیرات ماهواره ها نیز هست. درکل هدف این پروژه ها ابداع میکروربات های هوایی و زیر آبی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا