این موزه‌ها به‌زودی متولد می‌شوند

در سال ۲۰۱۹ جاذبه‌های جدیدی در حوزه موزه‌ها انتظار علاقه‌مندان را می‌کشد زیرا پیش‌بینی می‌شود ساختمان‌های جدید موزه‌های متعددی در گوشه و کنار جهان درهای خود را روی بازدیدکنندگان گشوده و آن‌ها را با انواع خاطرات، شاهکارها و یا مجموعه‌های باشکوه هنری شگفت‌زده کنند.

در سال ۲۰۱۹ جاذبه‌های جدیدی در حوزه موزه‌ها انتظار علاقه‌مندان را می‌کشد زیرا پیش‌بینی می‌شود ساختمان‌های جدید موزه‌های متعددی در گوشه و کنار جهان درهای خود را روی بازدیدکنندگان گشوده و آن‌ها را با انواع خاطرات، شاهکارها و یا مجموعه‌های باشکوه هنری شگفت‌زده کنند.

موزه مجسمه آزادی، نیویورک

در ماه می سال ۲۰۱۹، موزه مجسمه آزادی با مساحت تقریبی ۲۴۰۰ مترمربع ۲۶۰۰، در مجاورت مجسمه آزادی افتتاح خواهد شد. این موزه دارای دیوارهای شیشه‌ای به ارتفاع ۶ متر و ۷۰ سانتیمتر بوده و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد بدون هیچ مانعی مجسمه آزادی را تماشا کنند. در این موزه 70 میلیون دلاری، نمایش‌های تعاملی، گالری‌های مختلف و تجربه تئاترهای غوطه‌ور در آب ارائه می‌شود. در ساخت این موزه از مصالح مشابه ساخت مجسمه آزادی استفاده‌شده و سقف آن با گیاهان علفزار بومی پوشیده شده است تا یک زیستگاه طبیعی برای پرندگان محلی و مهاجر ایجاد شود.

موزه آکادمی تصاویر متحرک- لس‌آنجلس – کالیفرنیا

هنوز تاریخ دقیق افتتاح این موزه اعلام‌نشده است، اما در سال ۲۰۱۹، موزه آکادمی تصاویر متحرک آغاز به کارکرده و مأموریتش درزمینهٔ هنر و علم فیلم‌ها و صنعت فیلم‌سازی است. این موزه مساحتی بالغ‌بر سیصد هزار مترمربع داشته و شامل گالری‌های مدرن، فضاهای نمایشگاهی، سینما، مناطق آموزشی و فضاهای ویژه خواهد بود. نمایشگاه‌های دائمی با فرآیند خلاقانه فیلم‌سازی همراه با مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های موقت در این موزه برپا خواهد شد و یک نمایشگاه طولانی‌مدت با عنوان: «رؤیاها کجا ساخته می‌شوند: سفری به درون فیلم‌ها» در دوطبقه برگزارشده و در آن اشیاء مهمی از مجموعه آکادمی هنرهای رزمی و علوم و مجموعه‌ای از فیلم‌های مشهور به نمایش گذاشته می‌شوند.

موزه جنبش هنر و صنایع‌دستی آمریکا – فلوریدا

پیش‌بینی می‌شود که در تابستان سال ۲۰۱۹، این موزه خصوصی با سرمایه‌گذاری 90 میلیون دلاری افتتاح‌شده و در آن آثار هنری قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به نمایش گذاشته شوند. مهم‌ترین اشیا به نمایش گذاشته‌شده در این موزه عبارت‌اند از قطعات فلزکاری، روشنایی‌ها و تجهیزات نورپردازی، سفال، کاشی، مبلمان، عکس و سایر هنرهای تزئینی. گفته می‌شود که این موزه دارای پنج طبقه و دارای ۱۲۷۲۸ مترمربع مساحت است.

موزه ملی قطر – دوحه

این موزه ملی در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۹، در مرکز شهر دوحه و با تمرکز بر تاریخ، میراث و فرهنگ قطر افتتاح خواهد شد. طراحی ساختمان این موزه توسط معمار مشهور بین‌المللی، ژان نوول (Jean Nouvel) انجام‌شده است. وی درباره طرح به کار گرفته‌شده در نمای خارجی موزه ملی قطر می‌گوید که آن را با الهام از یک کوه در میان بیابان کشیده است. این ساختمان دارای یک سالن نمایش با ۲۲۰ صندلی، دو فروشگاه، دو رستوران و یک کافه، یک انجمن تخصصی غذایی برای حفظ سنت‌های آشپزی، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه‌ها و یک پارک با گیاهان بومی است. بازدیدکنندگان از این مجموعه همچنین می‌توانند نمایشگاه‌هایی را که با اهداف تاریخی و اجزای معاصر برگزار می‌شوند، تماشا کرده و بافرهنگ سنت‌های این کشور آشنا شوند.

موزه هولوکاست دالاس، مرکز آموزش تسامح – دالاس – تکزاس

پیش‌بینی می‌شود این موزه در سپتامبر ۲۰۱۹ و با مساحت 51 هزار مترمربع افتتاح شود. بر اساس اطلاعات منتشرشده در رسانه‌ها، موزه دالاس بررسی‌های گسترده‌ای از هولوکاست با ده‌ها شهادت ویدئویی از بازماندگان این فاجعه را به نمایش گذاشته و اسناد مرتبط با نسل‌کشی، مسائل حقوق بشر در این مرکز به نمایش گذاشته می‌شوند.

موزه کودکان چیکو – کالیفرنیا

موزه کودکان چیکو در منطقه مرکزی کالیفرنیای شمالی، در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد. هدف از ساخت این موزه، یادگیری از طریق بازی است و موزه چیکو به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا همه بازدیدکنندگان از آن استفاده کنند. ازجمله بخش‌های قابل‌توجه در موزه چیکو، یک شهر مینیاتوری است.

تالار مشاهیر – ایندیانا

مراسم افتتاحیه اولیه این موزه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ انجام‌شده اما مراسم اصلی آن در ژانویه سال آینده انجام خواهد شد. این موزه به بزرگداشت مشاهیر ورزشی ایالات‌متحده آمریکا پرداخته و توسط دیوید ریموند در ساحل جنوبی دریاچه میشیگان بنیان گذاشته‌شده است. در این موزه همچنین نمایشگاه‌های تعاملی در حوزه‌های آموزش‌وپرورش؛ علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضی برگزار خواهد شد.

موزه باوهاوس در شهر دسائو آلمان

باوهاوس یک مدرسه تأثیرگذار هنری و طراحی بود که در حدود یک‌صد سال پیش در آلمان تأسیس‌شده و یکی از شعبه‌های آن در شهر دسائو است. در تاریخ ۸ سپتامبر سال ۲۰۱۹ این موزه با فضایی بالغ‌بر بیست‌ویک هزار مترمربع و مساحت قابل‌استفاده ۳۵۰۰ مترمربع افتتاح خواهد شد. در این موزه انواع شاخه‌های هنرهای معاصر به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

موزه موسیقی آفریقایی – آمریکائی – نشویل – تنسی

همان‌طور که از نام این موزه مشخص است، در آن به‌طور تخصصی به موسیقی پرداخته‌شده و هدف اصلی این موزه نیز حفظ میراث و دستاوردهای بیش از ۵۰ ژانر موسیقی است که تحت تأثیر و یا با الهام از موسیقی آفریقایی و آمریکایی ایجادشده است. این موزه به‌عنوان محل آموزش و نگهداری این سبک‌های موسیقی در فضایی به مساحت ۵۲۰۰ مترمربع ساخته‌شده است.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: forbes

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا