خروپف را متوقف کنید

 خروپف زمانی رخ می دهد که ماهیچه های گلو از حالت انقباض خارج می شوند (اصطلاحا ریلکس می شوند) و زبان در قسمت انتهایی حفره دهان قرار می گیرد و مجاری انتهای گلو باریک و مرتعش می شوند.این فرآیند سبب تولید صدا در زمان تنفس می شود. خروپف برای سایر افراد خانواده به اندازه ای آزاد دهنده است که معمولا دچار اختلال خواب و مشکلات عصبی می شوند.

خروپف دلایل گوناگونی دارد؛ تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی و استفاده از غذاهای چرب، به دلیل ایجاد تورم در بافت گلو و سینوس ها، مهمترین دلایل بروز خروپف هستند. برخی از مواد غذایی از بروز خروپف جلوگیری می کنند. این مواد عبارتند از :

-شیرسویا
جایگزین کردن شیر گاو با شیرسویا یکی از مهمترین روش های کاهش خروپف است. استفاده از شیر معمولی به دلیل وجود لاکتوز، می تواند در افرادی که از اختلال عدم تحمل لاکتوز رنج می برند، منجر به ایجاد حساسیت و تورم بینی و بافت گلو شود؛ به علاوه شیر گاو و محصولات لبنی تولید شده از آن، با افزایش مخاط در مجرای تنفسی، احتمال خروپف را افزایش می دهند. شیر گاو به شدت خلط آور است.

-چای: مطالعات نشان می دهد ترکیب آب جوش و بخار گیاهان استفاده شده در چای، سبب کاهش خلط و مخاط مجاری تنفسی و بینی می شود.
چای نعنا یکی از بهترین گزینه های کاهش خروپف است.

-عسل: عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که منجر به کاهش مخاط در اطراف حنجره می شود. عسل یک گزینه مناسب برای کاهش التهاب در بافت های بینی و گلو است. ترکیب عسل و چای قبل از خواب، از ایجاد صدای خرخر گلو و خروپف جلوگیری می کند.

-زردچوبه: زردچوبه از باریک شدن مجاری تنفسی و ایجاد التهاب جلوگیری می کند و بافت گلو را نرم می کند.

-ماهی: استفاده از ماهی به جای گوشت قرمز یکی از مهمترین روش های جلوگیری از التهاب و تورم گلو است.

-پیاز: پیاز با خواص ضد التهابی و ضد احتقان، سبب باز شدن مجاری تنفسی و رفع التهاب بافت های گلو می شود. به گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، حدود 90 میلیون فرد بالغ آمریکایی در خواب خروپف می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا