علم در 9دی ماه

  • درگذشت رابرت بویل

رابرت بویل  متولد  ۲۵ ژانویه ۱۶۲۷ در لیزمور کاسل ایرلند بود.وی شیمی‌دان، فیزیک‌دان، فیلسوف طبیعی و مخترع ایرلندی است. اگرچه فلسفه شخصی و پژوهش های او آشکارا ریشه در سنت کیمیاگری دارد، امروزه او را به عنوان نخستین شیمی‌دان مدرن و پایه‌گذار شیمی جدید می‌شناسند.وی ۳۰ دسامبر ۱۶۹۱ درگذشت.

  • تولد جوزف رادیرد کیپلینگ

جوزف رادیرد کیپلینگ متولد ۳۰ دسامبر ۱۸۶۵ بود. وی نویسنده، داستان‌نویس، رمان‌نویس و خبرنگار بریتانیایی برنده جایزه ادبی نوبل در سال ۱۹۰۷ بود.وی به دلیل اشعار، داستان‌های کوتاه و رمان‌هایش به دریافت این نایل شد.او  ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۳۶ درگذشت.

  • مرگ رومن رولان

رومن رولان، نويسنده بلند آوازه فرانسوي، در 28 ژانويه 1866م در فرانسه به دنيا آمد. رولان در اوايل قرن بيستم شرح زندگي بتهوون آهنگ‏ساز شهير آلماني و ميكل آنژ مجسمه ‏ساز هنرمند ايتاليايى را منتشر ساخت و به شهرت و افتخار رسيد. گذشته از هنرمندان و بزرگان واقعي، وي به نوشتن شرح حال هنرمندان خيالي نيز دست زد و با ارائه اثر معروف ژان كريستُف، كاري متفاوت ارائه داد.آثار آخر عمر رولان، حاكي از برگشت به دوستي‏ ها و محبت‏ هاي عهد جواني است. او از پيروي و تقليد از ديگر سبك‏ها گريزان بود. سبك او يكنواخت و ساده بود تا جايي كه يك دست و بي‏تنوع به نظر مي‏رسيد هرچند نشانه هايي از تغزل در آن به چشم مي‏خورد. رومن رولان سرانجام در 30 دسامبر 1944 م در 78 سالگي درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا