دنیای مهیج تلفن همراه در سال 2019

سال گذشته برای نخستین بار، فروش تلفن‌های همراه هوشمند با کاهش مواجه شد. مصرف‌کنندگان استقبال قابل توجهی از پرچمدار جدید سامسونگ نکردند و اپل نیز از اعلام گزارش میزان فروش آیفون خودداری کرد.

اما پیش‌بینی می‌شود که بازار فروش تلفن همراه در سال 2019 با تغییرات مثبتی روبرو شود. راه‌اندازی نسل پنجم ارتباطات (5G)، معرفی تلفن‌های همراه هوشمند انعطاف‌پذیر و خم‌شونده از جمله عواملی هستند که انتظار می‌رود باعث رونق مجدد صنعت تلفن همراه در سال جدید میلادی شوند.   

نسل پنجم ارتباطات (5G)

زمانی که از تلفن همراه صحبت می‌شود، بدون تردید نمی‌توان به نسل پنجم ارتباطات (5G) اشاره‌ای نکرد. تقریبا در هر دهه، یک نسل جدید ارتباطات معرفی می‌شود و می‌توان انتظار داشت که اوایل سال 2020 شاهد راه‌اندازی نسل پنجم ارتباطات باشیم.

در این شرایط در نمایشگاه CES 2019 باید منتظر خبرهای هیجان‌انگیزی از 5G باشیم. شرکت T-Mobile (آلمان) از راه‌اندازی شبکه ملی نسل پنجم ارتباطات تا سال 2020 خبر داده است و شرکت Verizon (آمریکا) نیز در حال آزمایش این شبکه است.

در حوزه تولید گوشی نیز سامسونگ قصد دارد پرچمدار خود، گلکسی S10 را با فناوری 5G به بازار عرضه کند. شرکت‌های ال‌جی و Sprint نیز به دنبال عرضه نخستین تلفن‌های همراه هوشمند نسل پنجم در آمریکا هستند.

گوشی‌های انعطاف‌پذیر

گوشی‌های انعطاف‌پذیر و خم‌شونده، موج آینده طراحی تلفن‌های همراه محسوب می‌شوند. سامسونگ گزارشی از نمونه اولیه تلفن‌های همراه انعطاف‌پذیر و تاشو خود ارائه کرده و به نظر می‌رسد که اوایل سال آینده شاهد این نمونه باشیم.

البته سامسونگ در این مسیر تنها نیست و شرکت FlexiPai نیز به دنبال تولید و عرضه گوشی خم‌شونده به بازار در آینده نزدیک است. هوآوی و لنوو نیز در حال کار روی فناوری تلفن همراه انعطاف‌پذیر و خم‌شونده هستند.

این انتظار وجود دارد که با توسعه صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر و خم‌شونده، در آینده شاهد تولید تبلت و لپ‌تاپ با این فناوری باشیم.

آینده هوآوی

بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات مخابراتی در دنیا و دومین تولید‌کننده تلفن همراه هوشمند در جهان از اوایل سال 2018 با مشکل فروش گوشی‌های خود در آمریکا مواجه شد. اوایل ماه جاری میلادی (دسامبر) نیز به درخواست مقامات آمریکایی، وانژو منگ، مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت توسط دولت کانادا دستگیر و سپس با قرار وثیقه آزاد شد.  

با وجود این مشکلات، باید منتظر چشم‌انداز فروش هوآوی در سال جدید میلادی و رقابت تنگاتنگ با شرکت اپل بود. پیش‌بینی می‌شود که هوآوی سال سختی را پیش رو داشته باشد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: cnet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا