جوانان با استارت اپ‌ها دنیا را تغییر می‌دهند

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری،در مراسم افتتاح باشگاه نوآوری نیترو، این باشگاه را نشانگر آغاز حرکتی جدید در دانشگاه علم و صنعت ایران دانست و افزود: قبلا تصورمی شد بخش پژوهش بازدهی مناسبی ندارد، ولی الان این بخش، قسمتی پویا از اقتصاد کشور است و رییس جمهور نیز در کابینه به طور مرتب بر این موضوع که باید در حوزه پژوهش هزینه کرد، تاکید می‌نمایند.

وی خطاب به دانشجویان حاضر گفت: امیدوارم شما بتوانید از این طریق دنیا و محیط اطراف خود را تغییر دهید و آنچه در ذهن دارید را پیاده کنید. استارت اپ ها به جوانان امکان تاثیرگذاری و تغییر محیط اطراف و انجام کارهای بزرگ را می دهند و امیدوارم دانشگاهیان ارزشمند دانشگاه علم وصنعت ایران با اعتماد به نفس و دانش بالایی که دارند با هر بار شکست برای پیروزی از جای برخیزند.

دکتر ستاری اظهار داشت: ما در دانشگاه علم وصنعت ایران در آینده مراکز دیگری را تاسیس می کنیم و امیدوارم در راهی که آغاز کرده اید موفق باشید.

در ادامه دکتر برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ضمن تبریک افتتاح باشگاه نوآوری نیترو و با تاکید بر اهمیت تاسیس چنین باشگاههای پژوهشی کارآفرین، اظهار امیدواری کرد از میان دانشگاهیان علم وصنعت ایران کارآفرینانی ظهور کنند که به جای بیل گیتس و امثال او نام آنان به عنوان سرمشق بیان شود.

وی گفت: توانمندی این جمع زیاد است. البته ممکن است در این راه با دشواری هایی مواجه شوید یا مشکلات مالی پیدا کنید. ولی شما پیروز خواهید بود و من برای شما آرزوی موفقیت می کنم.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم کلیپ معرفی شرکت توسعه و رشد معنا، سرمایه گذار باشگاه نوآوری نیترو پخش شد. سپس مهندس نیکپور مدیرعامل شرکت توسعه و رشد معنا علت راه اندازی باشگاه نوآوری نیترو را حمایت از فعالیت های صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران و تجاری سازی ایده ها و راه اندازی کسب و کار دانست.

وی حضور پرشور دانشجویان را عامل دلگرمی دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش و فعالیت بیشتر، دانشگاه علم و صنعت ایران به زودی به یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین مبدل شود و از این طریق آینده کشور ساخته شود.

پس از بخش یک کلیپ دیگر در مورد روند ساخت باشگاه نوآوری نیترو، دکتر ذاکری رئیس دانشگاه با اشاره به جایگاه برتر دانشگاه علم وصنعت ایران به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر فنی و مهندسی کشور، از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی باشگاه نوآوری نیترو تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد با تداوم این حمایت ها ۵ تا ۶ طرح مشابه در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی افزود: امروز قول حمایت از راه اندازی سه مجموعه دیگر نیز توسط این معاونت داده شد و امیدوارم بتوانیم برای تک تک دانشکده های دانشگاه مراکز اختصاصی نوآوری برای استفاده از پتانسیل های فکری اساتید و دانشجویان ایجاد کنیم. 

دکتر ذاکری گفت: امیدوارم سال آینده ۵ تا ۶ مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران ایجاد شود و با حمایت صندوق خطرپذیر در مجموعه هیرمند این مجموعه ها فعال شوند و از طرح های بیشتری حمایت شود.

پخش کلیپ معرفی شرکت فناوری پزشکی رایبد از زیرمجموعه های مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران و افتتاح خط تولید سرنگ های اینفلیتور بخش دیگر این مراسم بود. سرنگ های مذکور محصولی استراتژیک با سرانه مصرف ۳۰۰ هزارتایی در کشور هستند. این سرنگ یک بار مصرف در اتاق های عمل و برای درمان انسداد عروق و غیره کاربرد دارد.

در پایان این مراسم تفاهم نامه ای میان صندوق خطرپذیر دانشگاه علم وصنعت ایران با شرکت فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت با موضوع سرمایه گذاری طرف اول و خرید سهام شرکت رایبد توسط آن منعقد گردید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا