کار خوب جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ و علوم انسانی

رستمی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس پیرامون اهمیت این اقدام جهاددانشگاهی گفت: پارک های علم و فناوری در حقیقت محیط های کمک به رشد حوزه هایی هستند که احساس می شود به حمایت نیاز دارند. به این معنا که، مجموعه استعدادهایی که در هر زمینه وجود دارد را گرد هم آورده و زمینه های تبادل علم و تجربیات و رشد آنها را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و علوم انسانی کار خوبی توسط جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ انجام گرفته است. حوزه فرهنگ با گستره عمومی خود بخش جدی در مسیری است که باید پایش شود و هم به رشد مجموعه های فعال در آن حوزه کمک شود که جهاددانشگاهی به این مهم ورود کرده است.

رستمی اظهار کرد: این عرصه ای است که به نتیجه رساندن و رشد دادنش ضمن اینکه آسان به نظر می رسد اما سختی های خاص خودش را دارد. جهاددانشگاهی این همت را کرده و به این عرصه وارد شده است که باید تشکر کرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: مجموعه فرهنگی کشور ضمن اینکه باید ارزش های مورد قبول جامعه را به عنوان هنجارهای عمومی، رعایت کند اما باید متوجه این موضوع باشد که بدون مشارکت عموم و هم افزایی مختلف مجموعه های علمی و فرهنگی به بالندگی نمی رسد.

رستمی ادامه داد: این موضوع چه درمورد صنایع فرهنگی مانند سینما، مد و لباس و موسیقی و شعر و… و چه حوزه های نرم افزار و محتوایی صدق می کند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق تا زمانی که تمام بخش های حاضر در جامعه ضرورت فهم مشترک و حرکت به سمت ارزش های مشترک و متعالی و باورهایی که در جامعه باورمند ما وجود دارد را درنیابند، نمی افتد.

 رستمی در پایان صحبت هایش افزود: امیدواریم این اتفاق را در این پارک ملی که طبیعتا اکنون حکم یک نهال را دارد و باید با حمایت های دست اندرکاران به بالندگی و شکوفایی برسد، شاهد باشیم.

براساس این گزارش، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در 22 اردبیهشت 1397 آغاز به کار کرد. این پارک به عنوان نخستین پارک ملی علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق فرهنگی با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای فرهنگی و هنری و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری های فرهنگی و توسعه بازار شركت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه ها تاسیس شد.

این پارک محصول همکاری مشترک میان جهاددانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور تبدیل ایده‌های نو در حوزه‌هایی همچون صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌های تصویری و علوم انسانی به محصول و فناوری‌های نوین، در کشور شروع به کار کرده است.

گفتگو: هانیه حقیقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا