نانوواکسن سرطان پستان تولید شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، مدیر پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه افزود: این واکسن در مرحله نخست در شرایط آزمایشگاهی، سیستم ایمنی را علیه سلول های سرطانی تحریک کرد.
وی ادامه داد: آزمایش بر روی موش هایی که سرطان پستان در آنان به صورت تجربی ایجاد شده بود، مرحله دوم این آزمایش به شمار می رفت که با موفقیت ثبت شد.
وی اضافه کرد: سلول های سرطانی در موش های واکسینه شده به طور قابل ملاحظه ای از بین رفت و این موش ها تا سه برابر بیشتر از موش های واکسینه نشده زنده ماندند.
مدیر پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه اعلام کرد: با توجه به نتایج درخشان این آزمایش در شرایط آزمایشگاهی، آزمایش بالینی آن در بیماران انسانی نیز به زودی آغاز می شود.
به گزارش ایرنا این دستاورد علمی از پایان نامه دکترای تخصصی «ساناز شیخ زاده» و با راهنمایی دکتر نوروز دلیرژ استخراج شده و امید به درمان سرطان پستان را افزایش داده است؛ ایمنوتراپی بزرگترین امید برای درمان سرطان در جامعه بشری بشمار می رود.
دانشگاه ارومیه با داشتن 11 دانشکده و مرکز آموزش عالی، پنج پژوهشکده و مرکز مطالعاتی، تحقیقاتی و خدماتی، پردیس دانشگاهی، مرکز آموزش زبان، مرکز نیمه حضوری، مرکز رشد، موزه تاریخ طبیعی و با بیش از 17 هزار نفر دانشجو /روزانه، شبانه و نیمه حضوری/، 532 نفر هیات علمی و بورسیه و 637 نفر کادر اداری به فعالیت آموزشی و تحقیقاتی خود ادامه می دهد.