نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری زمینه ساز سرمایه گذاری است

 مسعود برومند امروز در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: با برگزاری این نمایشگاه تلاش می کنیم تجاری سازی محصولات فناورانه توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه کارگاههایی در این نمایشگاه برگزار می شود، افزود:۱۹۹ واحد فناوری و دانشگاهی در نمایشگاه شرکت کردند و 100سرمایه گذار نیز حضور دارند.

برومند خاطر نشان کرد: فناوری ها در همه حوزه ها از جمله انرژی، آب، سلامت، بیوتکنولوژی و محیط زیست در این دوره از نمایشگاه ارائه شده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: نمایشگاه تقاضامحور تستا توسط شورای عالی عتف برگزار می شود که می تواند محلی برای عرضه تقاضا باشد که به واسطه فناوری های داخلی در آینده بر طرف شود.

برومند خاطر نشان کرد: نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری زمینه سرمایه گذاری و اشتغال دانش بنیان را فراهم می کند.

وی گفت: در کشور نیاز داریم طرح های کسب و کار توجیه اقتصادی توسعه پیدا کنند از این رو طرحی مبنی بر اعطای گرنت را در نظر گرفته ایم.وی گفت: این گرنت مجموعا به میزان دو و نیم میلیارد تومان و حداکثر برای هر طرح ۲۵۰میلیون تومان اختصاص می یابد.

برومند گفت: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی در این دوره از نمایشگاه درصدد برآمدند تا سهم موثری در فروش شرکتها داشته باشند.وی افزود: صندوق نواوری و شکوفایی هفتاد درصد هزینه های تجاری سازی با بهره یازده درصد را برای سرعت دادن به تجاری سازی طرح ها در نظر گرفته است.

برومند خاطرنشان کرد:۴۰درخواست امضای تفاهم نامه در ابندای نمایشگاه تایید شده است.نوزدهمین نمایشگاه دستارودهای پژوهش،فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با حضور وزیر علوم و وزیر دفاع در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا