چاپگر جیبی رنگی عرضه شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، چاپ گرافیک‌های رنگی روی صفحات کاغذی مرسوم است اما برای چاپ روی چوب یا هر سطح دیگری که در چاپگر قرار نمی‌گیرند، نیاز به یک ابزار دیگر احساس می‌شود.شرکت سوئدی "پرینت‌دریمز"(PrintDreams)، نوعی چاپگر جوهری دستی ابداع کرده که به صورت بی‌سیم و با کمک وای‌فای به یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند متصل می‌شود. با کمک این چاپگر موسوم به "پرینت‌براش ایکس‌دی‌آر" (PrintBrush XDR)، گرافیک‌های تمام‌رنگی روی اپلیکیشن ظاهر می‌شوند و به چاپگر انتقال می‌یابند. یک کابل USB برای انتقال داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و چهار پوشه تصویر در حافظه فلش ایکس‌دی‌آر ذخیره می‌شوند؛ در نتیجه بعدا می‌توان از آن بدون تلفن همراه هم استفاده کرد.

کاربران برای چاپ گرافیک‌ها، این ابزار را به سادگی روی سطح مورد نظر می‌کشند و آن را به اطراف حرکت می‌دهند. ایکس‌دی‌آر با استفاده از یک حسگر نوری و یک واحد اندازه‌گیری سنجش داخلی، جهت و سرعت حرکت را تعیین و گرافیک‌های مورد نظر را چاپ می‌کند.

ایکس‌دی‌آر با وجود داشتن کارآیی بالا، در حال حاضر نمی‌تواند چاپ تمام‌صفحه‌ای را انجام دهد و تنها توانایی چاپ در سه ردیف افقی با فاصله کمی میان هر ردیف را دارد.قدرت این چاپگر، با یک باتری لیتیوم- پلیمر تامین می‌شود که با هر بار شارژ، قابلیت چهار هزار مورد چاپ را دارد. پرینت‌براش ایکس‌دی‌آر، با قیمت حدود 240 دلار در سایت کیک‌استارتر گذاشته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا