راه‌اندازی دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی شده

به گزارش سیناپرس، حسین بارانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی شده مجهز به پمپ‌های تک و دو نازله، منبع تغذیه ولتاژ بالا با توان‌های مختلف، جمع کننده‌های ویژه و سیستم تاب دهنده و برداشت نخ است.

وی ادامه داد: این دستگاه امکان تهیه و تولید ساختارهای مختلف نانولیفی همچون لایه‌های بی‌بافت تصادفی با درصد تخلخل کنترل شده، نانو الیاف موازی و جهت‌دار، هیبریدی، ساختارهای سه‌بعدی، حجیم و نخ را دارد.

رییس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند بیان کرد: انجام پروژه‌های مختلف در زمینه تولید نانوالیاف پلیمری، فلزی و سرامیکی و به کارگیری نانو ذرات، نانولوله‌ها و تولید نانوکامپوزیت‌های نانو لیفی مختلف به کمک این سامانه قابل انجام است.

بارانی اظهار کرد:  نانوالیاف به دلیل ساختار ویژه و سطح تماس بالایی که دارد بسته به نوع و جنس آن کاربردهای متنوع و بی‌بدیلی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: تولید منسوجات هوشمند، تجهیزات و ادوات ذخیره ساز و تولید انرژی مانند باتری‌های لیتیومی، سلول‌های خورشیدی، پیزوالکتریک‌ها، موارد مختلف پزشکی از قبیل مهندسی بافت، ترمیم زخم و دارو رسانی، فیلترهای گاز و مایع، کامپوزیت‌ها و حسگرهای مختلف، از جمله مواردی از کاربردهای متنوع این دسته از نانومواد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا