برگزاری نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی در شانگهای

نمایشگاه بین المللی سی ایی اس (Consumer Electronics Show) که هر ساله در شهر لاس وگاس امریکا برگزار می شود ، نمونه آسیایی خود را به میزبانی  شهر شانگهای در کشور چین برگزار کرده است . این نمایشگاه ، نمایشگاهی از تجهیزات الکترونیکی با تازه ترین خلاقیت و نوآوری در تکنولوژی های الکترونیکی بوده که  به همراه فروشگاهی از ابزار الکترونیکی در این شهر برگزار شده است .

دستگاه های خاص ، سیستم های هوشمند خانگی و ابزار ویژه اتومبیل ها ، نمونه هایی از تجهیزات الکترونیکی است که در این نمایشگاه به بازدد کنندگان ارائه می شود . قابل ذکر است که در این نمایشگاه در حدود دویست غرفه از شرکت ها و مراکز مختلف بین المللی به نمایش لوازم و تجهیزات الکترونیکی خود پرداخته اند .

در این یک  نمایشگاه ربات آشپز مورد نمایش قرار گرفته که به پخت غذا می پردازد و بازدید کنندگان قادرند از غذاهای پخته شده او بچشند . این ربات توسط شرکت Moley Robotics واقع در شهر لندن انگلستان طراحی و ساخته شده است . این ربات آشپز از دو بازوی بزرگ رباتیک برخوردار بوده که قادر است با دستور العمل های ثبت شده در حافظه اش و فرآیند ضبط حرکت با کمک دوربین های سه بعدی همانند یک آشپز واقعی عمل کرده و به پخت غذا بپردازد .  

مارک اولینیک (Mark Oleynik) طراح این ربات آشپز می گوید : "شما می توانید هر مدل غذا از هر سرآشپزی واقعی در هر جای دنیا را انتخاب کرده و سپس مواد اولیه  آن را در اختیار ربات قرار دهید ، آن گاه این ربات غذای مورد نظر را به طور اتوماتیک طبخ می کند .

شرکت چینی جی ورایبل (G-Wearables) مستقر در شانگهای ، جدیدترین ابزار شنیدار موسیقی خود را با نام  قطعه گوشی گوگو – اس (Gogo-S) را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است . این دستگاه بدون سیم و با سیستم بلوتوث کار می کند . لازم به ذکر است گوگو – اس از یک سنسور نوری برخوردار بوده که این امکان را فراهم می سازد تا ضربان قلب از طریق گوش ها مورد نظارت قرار گیرد .

لی کیائووی  (Li Qiaowei) مدیر تجاری شرکت جی ویرایبل در این رابطه توضیح می دهد : " این قطعات ، دو قطعه کاملا جدا از هم و بدون سیم هستند که در گوش کاربر قرار گرفته و مورد استفاده قرار می گیرند . کاربر از لحاظ فیزیکی و برای جا به جایی  آن کاملا آزاد است .

شرکت چینی پالو آلتو تک (Palo Alto Tech) از پکن ، نیز عینکی جدیدی را طراحی کرده که Cool Glass One نام داشته و نمونه ارزان قیمت عینک های گوگل است . هزینه خرید این عینک بین سیصد و سی تا پانصد دلار مریکا قیمت گذاری شده است. قابل ذکر است که در گوشه ای از عینک ، پد لمسی کوچکی قرار داشته که به کاربر اجازه می دهد تا حجم و اندازه چیزی که به نمایش در می آید را کنترل کند . این عینک همچنین از دوربینی با قابلیت عکاسی و فیلم برداری برخوردار بوده است و عینک Cool Glass One  قادر است عکس ها و فیلم های گرفته شده را به تلفن های همراه هوشمند ارسال کند .

پیش بینی می شود که این دستگاه از ماه آگوست (مرداد ماه) سال جاری وارد فروشگاه های آنلاین شده و  در دسترس عموم قرار گیرد .   

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا