توسعه کشت گیاهان دارویی و شناخت نیازهای منطقه

این تفاهم نامه امروز توسط رضا ثقفی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد گلستان، علی‌محمد چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان و هومان بیات، مدیرعامل شرکت داروسازی در سالن جلسات اتاق بازرگانی گرگان به امضا رسید.

این تفاهم نامه در راستای همکاری علمی، پژوهشی و اجرایی بین طرفین، همکاری در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی، فرآوری و فروش گیاه، عصاره و اسانس و شناخت نیازهای منطقه در زمینه های کاری طرفین و اولویت بندی آنها منعقد شد.

همکاری در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی، زمینه سازی جهت بهره مندی متقابل از امکانات اجرایی، آموزشی و پژوهشی، زمینه سازی جهت استفاده از امکانات جهاد دانشگاهی گلستان در برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مرتبط و کنترل و نظارت در روند کاشت، داشت و برداشت محصولات گیاهان دارویی و تنظیم درجه بندی بر اساس پروتکل های بازرگانی و دارویی از جمله تعهدات جهاددانشگاهی در این تفاهم نامه است.

از جمله تعهدات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز ایجاد زمینه مساعد جهت برگزاری نشست‌های کارشناسی و علمی مشترک، معرفی و تسهیل ارتباط تجار و بازرگانان داخلی و خارجی حوزه گیاهان دارویی، بستر سازی مناسب به منظور حضور نمایندگان جهاددانشگاهی و شرکت داروسازی مربوطه در نشست با سفرا و تجار خارجی و داخلی و  همکاری جهت معرفی گونه‌های گیاهان دارویی مورد نیاز بازرگانان و تجار داخلی و خارجی و بازار مصرف به جهاددانشگاهی و شرکت داروسازی طرف قرارداد است.

همکاری جهت معرفی گونه های گیاهان دارویی مورد نیاز شرکت و ارائه راهکار به منظور خرید تضمینی از کشاورزان و معرفی پارامترها و محدودیت‌های مورد نیاز جهت خرید محصولات و ایجاد زمینه مساعد جهت برگزاری نشست‌های کارشناسی و علمی مشترک از تعهدات شرکت داروسازی طرف این قرارداد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا