برتری نظامی در فضا تضمین می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: به منظور دستیابی به برتری در فضا، آمریکا نوع جدیدی از نیروهای مسلح با عنوان نیروهای فضایی ایجاد کرده است. همچنین از ماه اوت دومین ناوگان عملیاتی نیروی دریایی آمریکا با هدف گسترش حضور نظامی ارتش آمریکا در قطب شمال بازسازی شده است.

از سوی دیگر میشیگان اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: آمریکا مایل است کامل برای قرار دادن سلاح در فضا آزادی به دست آورد و اقداماتی را در پیش گرفته که حفظ آرامش فضا را محدود می کنند.

وی افزود: ما به شدت مخالف کشاندن تسلیحات به فضا هستیم به همین دلیل به همراه چین پیش‌نویس توافقنامه برای جلوگیری از قرار دادن سلاح در فضا را آماده می‌کنیم که طی مذاکرات ژنو ارائه دهیم. گرچه چنین به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها تصمیم دارند با حمایت از متحدان خود جلوی تصویب آن را بگیرند. آنها علاقمندی داشتن آزادی کامل در فضا برای نظامی‌گری را پنهان نمی‌کنند.

پیش از این، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست کمیته اول، سه سند روسیه در مورد "عدم قرار دادن سلاح در فضا"، "اقدامات برای اطمینان از شفافیت و ایجاد اعتماد در فعالیت‌های فضایی" همچنین "تصمیم برای جلوگیری از کشاندن مسابقه تسلیحاتی به فضا" را به تصویب رساند که با مخالفت آمریکا روبرو شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا