سی و یکمین رویداد کارنو برگزار می گردد

 رویداد "کارنو" با رویکرد توانمندسازی سرمایه‌های انسانی حوزه فناوری نانو، ایجاد انگیزه و تغییر نگرش در دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ها و گرایش‌های نانو برای ورود به بازار کسب و کار و هدف‌دار کردن موضوعات پایان‌نامه‌های آنها پایه‌ریزی شده است. 

آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های ستاد نانو و امکان فراهم آمدن شرایطی مناسب برای ایجاد یک رابطه دو طرفه بین ستاد و دانشجویان رشته‌ها و گرایش‌های نانو، آشنایی با مفاهیم کارآفرینی و روش‌های تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی برای ورود به بازار کار، تقویت روحیه تیمی افراد و توانمندسازی دانشجویان برای موفقیت در جایگاه تحصیلی و شغلی، کمک به دانشجویان به منظور انتخاب موضوعی مناسب و کاربردی برای پایان‌نامه، کمک و راهنمایی دانشجویان جهت پیشبرد ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری نانو و آشنایی با ثبت، تجاری‌سازی و فروش پتنت در قالب مسابقه کسب و کار از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

در این رویداد که به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، دانشجویان با استفاده از تجارب اساتید مجرب و کارآزموده به منظور تجاری‌سازی هر چه بیشتر ایده‌های مطرح شده و رسیدن به فواید کلان آن در سطح اجتماع، از فضای تحقیقات بنیادی به سمت تحقیقات کاربردی سوق داده می‌شوند. آموزش مفاهیم شروع یک کسب و کار، از پرورش ایده تا چگونگی نوشتن بوم کسب و کار، تجاری‌سازی و بازاریابی محصول، تیم‌سازی، آشنایی با مالکیت فکری و چگونگی جستجو و ثبت پتنت از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

قبل از شروع رویداد اقدام به ارزیابی تیپ‌شناسی شغلی و تیم‌سازی شرکت‌کنندگان (تیم‌های ۸ تا ۱۲ نفر) خواهد شد و در روز اول نیز اعضای تیم‌ها ضمن آشنایی با رویداد و مسابقه "پل ایده"، با یکدیگر و پشتیبان تیم آشنا خواهند شد. برگزاری کارگاه‌های روز اول و برگزاری جلسات طوفان فکری و ایده‌پردازی از برنامه‌های روز اول این رویداد به شمار می‌رود.

حضور در کارگاه‌ها، جلسات تیمی، تکمیل مدل کسب و کار، استفاده از مشاوران در حوزه‌های بازاریابی، تجاری‌سازی، مدل کسب‌وکار ، کارآفرینی و پتنت از برنامه‌های روز دوم و برگزاری جلسات گروهی، ارائه بوم کسب‌وکار تیم‌ها، داوری بوم کسب‌وکار، ارائه شفاهی ایده‌ها، داوری پایانی، تعیین تیم‌های برتر مسابقه "پل ایده" و اهدای جوایز از برنامه‌های روز سوم است.

امکان جذب در شرکت‌های دانش‌بنیان، مشاوره شغلی و اعطای دو گواهی‌نامه از ستاد نانو و سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور (بین‌المللی) از مزایای شرکت در این رویداد است.

ثبت‌نام در این رویداد تا اول دی ماه ادامه دارد و در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد شرکت‌کنندگان، ثبت‌نام به‌صورت خودکار مسدود خواهد شد.

سی‌امین رویداد کارنو آذر ماه امسال در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد و رویدادهای دیگر کارنو نیز تا پایان سال جاری در دانشگاه‌های امیرکبیر تهران، شهید باهنر کرمان و مرکز تربیت مربی کرج برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا