مرکز عم مغز با اعتبارات یک میلیارد و 200 میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود

 دکتر کمال خرازی امروز در مراسم آغاز عملیات ساخت مرکز علم مغز، آشنایی با مغز را یک ضرورت جدی در کشور دانست و گفت: از این‌رو تاسیس چنین پردیس‌هایی در باغ کتاب می‌تواند زمینه‌ مناسبی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مغز شود.

وی با بیان این‌که کارکردن با ابزارآلات و تجهیزات موجود در مرکز علم مغز منجر به یادگیری عموم جامعه با عملکرد مغز خواهد شد، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته موزه‌های علم و فناوری ایجاد شده است و حضور دانش‌آموزان در این موزه‌ها بخشی از برنامه‌های درسی آنها را شامل می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم‌شناختی معاونت علمی اضافه کرد: در ایران نیز راه‌اندازی مرکز علم مغز در باغ کتاب با همکاری سازمان فرهنگی – هنری شهرداری فرصتی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد تا با توانمندی‌های مغز آشنا شوند.

خرازی هزینه ساخت این مرکز را یک میلیارد و 200 میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: قرار است هزینه‌های ساخت و راه‌اندازی و همچنین تامین تجهیزات این مرکز میان ستاد علوم‌شناختی، معاونت علمی و شهرداری تقسیم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات مرکز علم مغز در هفته آگاهی از مغز که در اسفندماه برگزار می‌شود، این مرکز به بهره‌برداری برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا