رشد علمی کشور مدیون راهبرد خودباوری امام راحل است

 دکتر حمیدرضا طیبی روز دوشنبه در آستانه بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس برای الگوسازی در این مورد که ما می توانیم در مرز علم و فناوری حرکت کنیم برنامه ریزی داشت و تلاش کرده است علم و فناوری ایرانی مبنای پیشرفت و به ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی توانسته است الگوسازی مناسبی در این زمینه انجام دهد، افزود: این نهاد در حوزه پزشکی، فنی مهندسی، صنایع نفت، برق، کانی های فلزی و غیرفلزی، مخابرات و کشاورزی فناوری های متعددی را تولید و آنها را تجاری سازی کرده و تلاش کرده است این فناوری ها در جامعه و صنعت در رقابت با بهترین ها مورد استفاده قرار گیرد.

طیبی گفت: وظیفه جهاد دانشگاهی توسعه این الگوها است و اینکه توسعه علم می تواند تبدیل به علم و ثروت شود؛ بنابراین این نهاد سعی کرده است با تهیه برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی، سند پیش نویس نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور و ارایه پیشنهاداتی، این الگوسازی ها را بر اساس نیازهای ملی و بومی استان ها توسعه دهد.

رییس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم جهاد دانشگاهی به گونه ای برنامه ریزی شده است که همه واحدهای استانی جهاد بر اساس نیازهای ملی یا بر اساس مزیت های بومی خود حداقل دو اقدام شاخص را انجام دهند.

طیبی گفت: زمینه ها در این مورد مشخص شده است و در سفرهای استانی با مدیران استان ها گفت و گوهایی انجام داده ایم تا زمینه اجرای برنامه ها فراهم شود. وی ادامه داد: تلاش شده است تایید مدیران استانی نیز گرفته شود تا منابع لازم برای اجرا فراهم شود چراکه تنها 20 درصد از بودجه جهاد دانشگاهی از منابع دولتی تامین می شود بنابراین برای اجرای برنامه ها به استفاده از سایر منابع نیاز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا