ساخت پودر جاذب فلزات سنگین در فرآیند تصفیه آب

به گزارش سیناپرس، طاهره پرهیزگاری مجری طرح «FGO سوپر جاذب قوی گرافن اکساید عامل دار و گرافن اکساید» در گفتگو با مهراظهار کرد: امروزه آلودگی درتمامی بخش ها به ویژه منابع آبی یک مسئله نگران کننده زیست محیطی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه از این رو درصدد برآمدیم تا با گرافیت، گرافن و گرافن اکساید پودری جاذب را بدست آوریم، خاطر نشان کرد: این ترکیب با یک ماده آلی، عامل دار شده و برای حذف سرب، وانادیوم  و … بسیار موثر است.

پرهیزگاری خاطر نشان کرد: از این فناوری می توان در صنعت رنگ و تمامی صنایع که فاضلاب های تولیدی آنها به نوعی سنگین بوده استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از این پودر می تواند در تصفیه آب و فاضلاب ها تاثیر گذار باشد، گفت: تصفیه فاضلاب های شهری و صنعتی، تصفیه آب آشامیدنی، تصفیه فاضلاب، تصفیه شیرابه، تصفیه زباله ها و لجن های اسیدی، از بین بردن لجن های نفتی و دریایی و … از کاربرد های این طرح به شمار می رود.

به گفته این محقق، این پودر یک عامل از جنس گرافن اکساید است که به عنوان یک جاذب قوی عمل می کند و آلایندگی ها را از بین می برد.

پرهیزگاری با بیان اینکه این محصول به صورت جامد و پودری است، عنوان کرد: این پودر خاصیت ترکیب با یون های مضر آب را ندارد و این یک مزیت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در تحقیقات جدید درصدد هستیم از این پودر برای از بین بردن لکه های نفتی بهره ببریم، بیان کرد: در حال حاضر نمونه خارجی گرافن اکساید وجود دارد ولی گران است؛ از این رو اگرخودمان آن را به تولید برسانیم  قیمت پایینی خواهد داشت.

این محقق با بیان اینکه تولید این پودر می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند، گفت: طبق آزمایش هایی که داشته ایم، بیش از نود درصد خاصیت بالایی برای جذب دارد و فلزات سنگین را به خوبی جذب می کند.

وی تاکید کرد: این طرح در واحد علوم تحقیقات تهران دانشگاه آزاد اسلامی به نتیجه رسیده است.این طرح در اولین رویداد هم آوردی نو در صنعت پلیمر و پتروشیمی که توسط مرکز فن بازار ملی ایران (پارک فناوری پردیس) برگزار شده بود، ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا