کشف عامل عفونت‌های چشمی در کاربران لنزهای تماسی

به گزارش ایسنا، استفاده از لنز به جای عینک طبی و یا به منظور زیبایی امروزه رواج یافته است. تحقیقات جدید محققان حاکی از آن است که استفاده از لنزهای تماسی باعث تغییر باکتری‌های چشم می‌شود.به گفته محققان، سطح چشم افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند در مقایسه با سایر افراد، نوعی از باکتری را سه برابر دارد.

آنها این بررسی را بر روی 9 نفر از افرادی که از لنز استفاده می‌کردند و 11 نفر بدون لنز مورد مطالعه قرار داده و به نتایجی دست یافتند.ماریا گلوریا دومینگز- بیلو از مرکز پزشکی Langone دانشگاه نیویورک اظهار کرد: قرار دادن یک شی خارجی، مانند یک لنز تماسی در چشم کاملا بی‌ضرر نیست و عوارض خاص خود را دارد.

محققان در ادامه افزودند: همچنین استفاده کنندگان از لنز بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های چشمی قرار دارند.نتایج بررسی‌ها نشان داد، نوعی از باکتری به نام سودوموناس که منجر به زخم قرنیه می‌شود در افرادی که از لنز استفاده می‌کنند، بیشتر است. از آنجا که این باکتری به احتمال زیاد از پوست وارد چشم می‌شود، توجه به نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به زخم قرنیه مفید است.

افرادی که از لنز استفاده می‌کنند، در صورت مشاهده هر گونه درد و ناراحتی باید به پزشک مراجعه کنند و مسائل بهداشتی را هم در نظر بگیرند.همچنین رعایت نکاتی برای استفاده از لنز بسیار مهم است، از جمله اینکه قبل از تماس با لنز دست‌ها باید شسته شوند، محلول لنز به منظور تمیز باقیماندن لنز باید مرتبا عوض شود.همچنین بهتر است افرد بطور مداوم از لنز استفاده نکرده و در این میان از عینک نیز استفاده کنند.

محققان افزودند: مطالعات بیشتری لازم است تا دریابیم که چگونه تفاوت در نوع باکتری در سلامت چشم تاثیرگذار است.این بررسی در نشست سالانه انجمن آمریکایی میکروب‌شناسی در نیواورلئان ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا