در نظام دانشگاهی جدید، نمی‌توان نقش رسانه را نادیده گرفت

 دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست علمی تخصصی پژوهش و رسانه‌ها که عصر امروز (یکشنبه ۲۵ آذرماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: بی‌تردید اگر بخواهیم درباره جایگاه رسانه در حیات و مناسبات اجتماعی و فرهنگی امروز تحقیق کنیم، این پرسش ایجاد می‌شود که جایگاه رسانه در مناسبات فرهنگی و اجتماعی کجاست و آیا بدون رسانه و جایگاه آن می‌شود این تحولات را معنا کرد؟

وی افزود: الزاماً وقتی بخواهیم به جایگاه و نقش مهم ارتباطات در عصر مدرن رجوع کنیم، با جایگاه رسانه در حیات آکادمیک و دانشگاه مواجه می‌شویم. اگر تحولات نسلی دانشگاه‌ها را مرور کنیم متوجه می‌شویم نسل‌های دانشگاهی امروزه در رسانه ایفای نقش می‌کنند و تحقق مأموریت و رسالت‌های دانشگاه بدون توجه به رسانه و علم ارتباطات امکان‌پذیر نخواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در دوره جدید از علم و پژوهش و دانشگاه مردمی بحث می‌شود و دانشگاهی که نسبت به مسائل پیرامون خود حساس است، جایگاه ویژه‌ای دارد لذا در نظام دانشگاهی نمی‌توان نقش رسانه را نادیده گرفت.
دکترغفاری ادامه داد: درصورتیکه راهنمایی‌ها و پیشنهاداتی درخصوص علم و تکنولوژی وجود نداشته باشد، نمی‌توان از آن علم رضایت داشت و اکنون نیز با نسلی مواجه هستیم که ارتباط و پیوند آن با بخش رسانه فراگیرتر از نسل‌های قبلی است.
وی عنوان کرد: باید از ترویج و عمومی‌شدن علم و پژوهش غافل نشد و در عرصه چگونگی مصرف و استفاده از آن سهم رسانه‌ها را فراموش نکنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: رابطه رسانه و پژوهش نیازمند استفاده از دانش و گسترش آن است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا