راه‌اندازی کلینیک ناباروری، در صورت داشتن صرفه اقتصادی

 دکتر حمیدرضا طیبی در دیدار با رییس و معاونان جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری، کمک به فعالیت مطلوب و تسریع در برنامه‌ریزی‌های واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور در همه زمینه‌ها را از اهداف سفر خود با استان‌ها دانست و گفت: لازمه تحقق این مهم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت است.

وی مشکلات اقتصادی کشور را یادآور شد و افزود: در همین راستا تلاش ما بر این است که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در راستای گره‎گشایی از مشکلات اقتصادی کشور باشد.طیبی با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بندناف رویان در چهارمحال و بختیاری، به اهمیت همکاری میان علوم پزشکی شهرکرد و جهاددانشگاهی استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه بانک خون بندناف رویان این همکاری و تعامل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است که امیدواریم توسعه یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمینه سلول‎های بنیادی با توجه به مشکلات بودجه‎ای جهاددانشگاهی باید تعامل سه جانبه بین جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، پژوهشگاه رویان و علوم پزشکی شهرکرد ایجاد شود.

طیبی با اشاره به بحث نازایی و ضرورت راه‌اندازی کلینیک ناباروری در این استان گفت: بررسی جنبه‌های اقتصادی راه‌اندازی این کلینیک ضروری است به طوری که اگر به لحاظ اقتصادی مطلوب ارزیابی شود برنامه ریزی‌های لازم برای افتتاح کلینیک ناباروری در چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

وی افزود: در تامین تجهیزات برای راه‌اندازی کلینیک ناباروری در چهارمحال و بختیاری در مضیقه قرار داریم در همین راستا نیازمند همکاری علوم پزشکی شهرکرد هستیم که می‌‏طلبد چگونگی همکاری و همچنین توان آن‌ها در کمک به این کلینیک ارزیابی شود.

رییس جهاددانشگاهی همچنین اهمیت تعیین میزان ناباروری در این استان برای راه‌اندازی کلینیک ناباروری را یادآور شد و تصریح کرد: به طور کلی نرخ ناباروری در سطح کشور 15 درصد است.

طیبی بر لزوم تلاش در راستای شناسایی توانمندی‎های استان در زمینه سلول‌های بنیادی به ویژه ژنتیک تاکید کرد و افزود: این استان در زمینه‌های دامپروری، شیلات و طیور از پتانسیل مطلوبی برخوردار است که می‌طلبد جهاددانشگاهی واحد استان با نیازسنجی به صورت کاربردی به این زمینه ورود پیدا کند. وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید در زمینه سلول‌های بنیادی فعالیت اثربخش داشته باشد تا تجاری سازی علم به عنوان یکی از اهداف این نهادعلمی محقق شود.

به گزار ایسنا، رییس جهاددانشگاهی در پایان با بیان اینکه زمینه جدیدی در جهاددانشگاهی ایجاد نخواهد شد، تاکید کرد: واحدهای تخصصی با واحدهای استانی باید همکاری لازم را داشته باشند تا در تمامی زمینه‎هایی که ورود پیدا کرده‌ایم تخصصی کار کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا