۷۳ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر شاهین آخوندزاده در حاشیه همایش بزرگداشت هفته پژوهش در سالن بانک صادرات رشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت پژوهش طی سالیان اخیر اظهار کرد: ایران طی پنج سال گذشته در حوزه پژوهش رشد خوب و قابل توجهی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته است.

وی با بیان اینکه از نظر کیفیت مقالات و پژوهش‌های انجام شده ایران رتبه ۱۶ دنیا را دارد، گفت: در این راستا رتبه اول را در منطقه داریم.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت پژوهش در حوزه وزارت بهداشت، تصریح کرد: در حوزه وزارت بهداشت از نظر کیفیت پژوهش دارای رشد ۴۰۰ درصدی هستیم.

آخوندزاده با اشاره به چالش‌های پژوهش در کشور گفت: کمبود منابع مالی و نوسانات ارزی که توان مالی محققان را کاهش داده است از مهمترین چالش‌های حوزه پژوهش است که امیدواریم با تدبیر مجلس و اختصاص بودجه مناسب از مشکلات این حوزه کاسته شود.

وی تعداد شرکت های دانش بنیان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را هزار شرکت عنوان کرد و گفت: ۴۰۰۰ هسته فناور نیز در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکیل شده است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ۷۳ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد داروهای مصرفی ایران در داخل تولید می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا