دندان مصنوعی چاپ سه بعدی برای زندانیان

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایسنا، زندان‌های تگزاس به عدم دسترسی به خدمات دندانپزشکی و دندان مصنوعی شهره هستند، چرا که از نظر این ایالت، جویدن به عنوان یک ضرورت پزشکی محسوب نمی‌شود.اما این موضوع احتمالا در آینده نزدیک به لطف چاپ ۳بعدی حل خواهد شد. طبق گفته "هوستون کرونیکل" بزرگترین روزنامه ایالت تگزاس، زندان ایالتی تگزاس، عرضه دندان مصنوعی چاپ شده با فناوری چاپ سه بعدی به زندانیان بدون دندان را از فصل بهار آغاز می‌کند.

این کار، نیاز به انتقال زندانیان به مراکز دندانپزشکی را در سراسر کشور برطرف می‌کند، زیرا تکنسین‌ها می‌توانند به راحتی دهان زندانی را اسکن کنند و سپس تصاویر را به دستگاه چاپ سه بعدی ارسال کنند.همچنین این فرآیند که در حالت عادی چند ماه به طول می‌انجامد، با فناوری چاپ سه بعدی تنها چند هفته طول خواهد کشید.

این تصمیم بر اثر یک گزارش از روزنامه هوستون کرونیکل در ماه سپتامبر گرفته شد که وضعیت نابسامان زندانیان ایالت تگزاس را که بر اثر مشکلات دندانپزشکی دچار کمبود وزن یا سایر عوارض پزشکی شده بودند، نشان می‌داد.

حتی برخی از آنها بعضی از دندان‌های باقی‌مانده خود را پس از اینکه به آنها وعده داده شده بود که یک دست دندان مصنوعی گیرشان می‌آید، کشیده بودند. زندانیان بی‌دندان اکنون مجبورند غذای پوره شده بخورند و یا به زور با لثه‌های خود غذا را بجوند.

مقامات تگزاس بعد از این گزارش، سیاست خود را تغییر دادند و متعهد به ارائه پروتزهای بیشتر و وضع قوانین معقول‌تر شدند."جرمی دزل"، سخنگوی زندان‌های تگزاس گفت که مقامات معتقدند چاپ سه بعدی به عنوان یک راه‌حل کارآمد و مقرون به صرفه برای رسیدگی به این مشکل است، زیرا تعداد زیادی از مجرمان سالخورده در زندان هستند که هر روزه بر تعدادشان افزوده نیز می‌شود.

در حالی که دولت مجبور است سیستم چاپ سه بعدی را بین ۵۰ تا ۱۰۰‌ هزار دلار خریداری کند، هر دست دندان مصنوعی چاپ سه بعدی فقط ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا