گذار به دنیای دیجیتال اجتناب‌ناپذیر است

برخی از کارشناسان اعتقاددارند که همه شرکت‌ها طی ۲۰ سال آینده به‌واسطه یکی از دو شکل متفاوت سفرهای دیجیتال، به سفرهای کار خواهند رفت. به اعتقاد کارشناسان، این سفرها اجتناب‌ناپذیر بوده و به دلیل رقابت بین شرکت‌ها و هزینه‌های کمتر، تنها گزینه پیش روی شرکت‌ها خواهد بود. در حقیقت درباره وقوع این رویدادها هیچ تردیدی وجود ندارد و سؤال تنها درباره زمان وقوع آن‌ها است.

شرکت‌ها می‌دانند که به‌ناچار نیاز به بهبود این تجربیات برای بقا و تداوم حیات خود خواهند داشت. یک موضوع اصلی که باعث می‌شود سفرهای دیجیتال اجتناب‌ناپذیر باشد، این است که سفرهای دیجیتال فرآیندی است که به‌طور چشمگیری باعث افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها شده و علاوه بر آن افزایش رقابت را در پی دارد.

به‌هرحال روی، نتیجه یا خروجی بالقوه این شرایط تنها یک جنبه از دنیای دیجیتال است که برخی مدیران گاهی در مورد آن اشتباه کرده و درک درستی از آن ندارند که درنتیجه پروژه‌های آن‌ها با طرح‌های شکست‌خورده به پایان می‌رسد؛ بنابراین، بیایید تصورات نادرستی را در این حوزه مشخص کرده و به آنچه در مورد سفرهای دیجیتال پرداخته و انواع نتایجی که شرکت‌ها می‌توانند از این تجربه به دست بیاورند مشخص کنیم تا نحوه عملکرد سامانه‌های دیجیتال به تصویر کشیده شود.

هدف و نتایج سفرهای دیجیتال

هدف شرکت‌هایی که سفرهای دیجیتال را انجام می‌دهند، بهبود تجربیات کاربران (مشتریان، کارکنان و شرکا) با استفاده از فنّاوری‌های دیجیتال است. قدرت ارتقاء تجربه مشتریان، کارمندان یا شرکا تا حد زیادی بر نحوه رقابت شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد. این تأثیرگذاری به حدی است که شرکت‌ها یا ملزم به انجام آن کار و تسلیم شدن در برابر آن فناوری بوده یا محکوم‌به نابودی هستند.

شرکت‌ها می‌دانند که به‌ناچار نیاز به بهبود این تجربیات برای بقا و تداوم حیات خود خواهند داشت. یک موضوع اصلی که باعث می‌شود سفرهای دیجیتال اجتناب‌ناپذیر باشد، این است که سفرهای دیجیتال فرآیندی است که به‌طور چشمگیری باعث افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها شده و علاوه بر آن افزایش رقابت را در پی دارد.

پروژه‌های دیجیتال: پروژه‌هایی هستند که هزینه‌ها را کاهش و سرعت عمل را بیشتر می‌کنند. این پروژه‌ها از طریق استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتال موجب افزایش کیفیت در مدل‌های عملیاتی و تجاری خواهند شد.

تبدیل دیجیتال: برنامه‌هایی که اهداف کسب‌وکار را به‌طورمعمول در حوزه‌های تجربه مشتری، تجربه کارکنان، تجربه شرکا یا مدل‌های کسب‌وکار با استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتالی تغییر می‌دهند، تغییر دیجیتالی تعریف می‌شوند.

پروژه‌های دیجیتال می‌توانند تنها به افزایش ارزش منتهی شده و تحولات دیجیتال می‌تواند ارزش‌های عالی را به دست آورند. برای درک بهتر این تفاوت، می‌توانید شرکت خود را به یک دوچرخه دنده‌ای تشبیه کنید که دارای ۱۰ دنده است و قطعاً اگر این دوچرخه را تبدیل به یک دوچرخه با ۱۲ دنده کنید، عملکرد آن بهبود خواهد یافت. این حالت می‌تواند ارزشمندتر از افزایش ارزش‌افزوده شرکت‌ها باشد.

این کار، سرعت دوچرخه شمارا بهبود قابل‌توجهی می‌دهد، اما محدودیت‌های دوچرخه را به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل تغییر نخواهد داد. حال فرض کنید اگر در شرکت شما، یک موتور روی دوچرخه نصب شود. به‌این‌ترتیب محدودیت‌ها حذف‌شده و ارزش آن وسیله نقلیه بسیار بیشتر خواهد شد. این فرایند یعنی موتوردار کردن دوچرخه کاری متفاوت محسوب شده و می‌تواند به ارزش عالی منجر شود.

در هنگام تبدیل دیجیتال چه اتفاقی می‌افتد؟

بهتر است به‌طور دقیق‌تری به آنچه در تحولات دیجیتال اتفاق خواهد افتاد، بنگریم. در طول ۱۹ ماه گذشته، گروه Everest ۱۲ به مطالعه سفرهای مختلف دیجیتال پرداخته و بر اساس این مطالعات مشخص شد که شرکت‌ها دو وظیفه اصلی را در تحول دیجیتال بر عهده‌ دارند که شامل مونتاژ و ارتقاء یک پلت فرم دیجیتال است.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: forbes

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا