ترمیم مثانه با استفاده از پیوند فیبروئین ابریشم دولایه

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، در این تحقیقات که با مدل سازی انسداد جزیی خروجی مثانه روی خوک های ماده انجام گرفت، محققان نشان دادند که می توان بافت جدید کشسان مثانه را روی یک چارچوب سلولی از جنس فیبروئین ابریشمی دولایه رشد داد.

فیبروئین نوعی پروتئین نامحلول است که توسط عنکبوت ها، کرم ابریشم و سایر گونه های بید تولید می شود. فیبروین مورد استفاده در این تحقیقات از پیله های کرم ابریشم به دست آمده است.
در جریان این تحقیقات مشخص شد انسداد مثانه پس از ترمیم بافت به میزان 61 درصد کاهش یافته است. پس از گذشت 3 ماه از ترمیم بافت مثانه، ظرفیت و فشار مثانه نسبت به میزان اولیه آن افزایش قابل توجهی را نشان داد.
محققان معتقدند استفاده از مدل های جانوری قبل از آزمایشات کلینیکی به اندازه توسعه فناوری ها و روش های درمانی مهندسی بافت اهمیت دارد.
به گفته محققان، مدل بیماری و پیوندهای فیبروین ابریشم دولایه که در این تحقیقات مورد استفاده قرار گرفتند، امکان دستیابی به یک مسیر سریع تر و موثرتر را برای درمان انسداد جزیی خروجی مثانه فراهم می کنند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Tissue Engineering منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا