دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌ها و تاثیر بر قراردادهای تجاری

به گزارش سیناپرس، حمیدرضا فرشباف در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: خوشحالیم که در یک فضای دانشجویی و علمی، مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای در سطح استانداردهای بین‌المللی برگزار شد، هیات داوری این مسابقات از سرشناسان استان بودند و دانشجویان شرکت کننده هم ایده‌های خوبی داشتند.

فرشباف با بیان اینکه این مسابقات برای اولین بار در استان البرز برگزار شد، ادامه داد:  برای اولین جلسه قابل قبول بود اما انتظار می‌رود در دوره‌های بعدی برنامه‌های مفصل‌تری داشته باشیم تا از پایان نامه‌های بیشتری دعوت و در وسعت بیشتری ایده‌ها به صنعت و جامعه کشیده شود.

وی از جلب توجه یکی از پایان‌نامه‌های ارائه شده در این مسابقه برای اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: این پایان‌نامه که توسط یکی از دانش‌آموختگان حقوق خصوصی ارائه شد، بر روی قراردادهای بین‌المللی تمرکز کرده است و به همین دلیل سعی داریم آن را به صاحبان صنایع صادرات محور متصل کنیم.

مشاور اتاق بازرگانی البرز در خصوص اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: اتاق بازرگانی در قالب یک تفاهم‌نامه ارتباطی را با جهاد دانشگاهی دارد و براساس آن اقدامات آموزشی و پژوهشی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ما در نمایشگاه هفته پژوهش که هفته آینده در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود هم با ۱۲ شرکت فناور حضور خواهیم داشت.

این پایان‌نامه با موضوع «تحلیل حقوقی مقررات سازش و تطبیق با دادرسی مدنی فراملی» توسط «مژده فرهنگ» نگارش شده است.

علاوه بر این پایان‌نامه‌های دیگری هم در این مسابقه ارائه شد که برخی از آنان توجه صنعتگران و نمایندگان نهادهای حاضر در مسابقه را به خود جلب کرد؛ نگارنده و موضوع این پایان‌نامه‌ها به شرح زیر است:

«مکان یابی کاربری اراضی خدماتی با استفاده از نرم افزار جی. آی. اس» از «رامین حیدری»،   «تأثیر روش تدریس ساختارگرایی بر یادگیری و انگیزه پیشرفت در یادگیری» از «فاطمه قاسمی»، «نگرش نویسندگان معاصر به باورهای عامیانه» از «نسترن شهبازی»، «بررسی و مقایسه بی تفاوتی اجتماعی در بین دانشجویان و طلاب» از «بهزاد مقصودی»، «طراحی و بومی‌سازی فرایند تولید آبمیوه با استفاده از شربت فروکتوز»، از «سهیلا رضایی‌کلج»، «بررسی جذب اپتیکی نانومواد مختلف در ارتباط با سنسورهای اپتیکی مناسب برای ساخت سلول‌های خورشیدی»، از «علی سلمانی‌نوکابادی»، «ارائه راهکارهای طراحی مراکز با رویکرد توسعه گردشگری در پیوند با ارزش‌های بومی-در جهت طراحی مرکز تعزیه روستای زیاران قزوین» و «بررسی تأثیر مشاوره گروهی بر کیفیت زندگی زنان یائسه شده به روش جراحی مراجعه کننده به کلینیک‌های منتخب زنان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی البرز و دانشگاه شهید بهشتی» از «فرشته سلیمی».

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا