تهران پتانسیل تغییرات مثبت را دارد

وی بسیاری از مشکلات مربوط به تاب آوری شهری را مربوط به این موضوع دانست که بسیاری از سازه‌های شهری از ابتدا با کاربری دیگری ساخته شده‌اند و چون در حال حاضر استفاده‌ای غیر از آن از برخی فضاهای شهری می‌شود در نتیجه تاب‌آوری شهر کاهش پیدا می‌کند. 
 
مینت موضوع زلزله، آتش سوزی، رانش زمین و….را در زمره مسائلی دانست که از دیرباز با انسان‌ها و شهرها همراه بوده و تصریح کرد: اما برخی مسائل تنش‌های روزمره است. مانند ترافیک، بیکاری، آلودگی هوا، منابع آب و…که در سطح شهر با آن مواجه هستیم. مجموعه تمام اینها در ابعاد شهر و منطقه،  حکومت‌ها را ملزم می کند که نسبت به آنها واکنش نشان داده و درصدد مقابله با آنها در می‌آید. عضو شورای جهانی شهر هوشمند اظهار کرد: از این رو، تاب‌آوری به شهر کمک می‌کند تا مسائلی که در ظاهر دیده نمی‌شود اما به صورت روزمره بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارد. شناسایی شود. مسوولان شهری خودشان را موظف می‌دانند که در این رابطه تنش زدایی کرده و به شهروندان کمک کنند، تاب آوری در پس زمینه به شهرداری ها کمک می‌کند که بتوانند آمادگی لازم را برای رویارویی با این مباحث داشته باشند. 
وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به تاب‌آوری شهرها قطعا ضروری است گفت:  برای ارائه راه حل و راهکارهای مناسب و برای اینکه بتوانیم برای هر اتفاق پاسخ مناسبی داشته باشیم نیاز به برنامه جامع تاب‌آوری در ابعاد کشور، نقشه راه برای توسعه دولت و هماهنگی برای استراتژی‌ها و راهبردهای منطقه، سرمایه‌گذاری و مباحث مالی مربوط به توسعه پروژه‌های مربوطه، مدیریت در حوزه دارایی و آنالیز مناطق و تهیه طرح‌های توجیهی برای هر منطقه خاص، پشتیبانی و حمایت برای اجرا شدن این برنامه‌ها در طولانی مدت داریم. 
مینت ادامه داد: اتفاق مهمی که باید در ادامه بیفتد این است که باید از کپی کردن کار دیگر کشورها در این حوزه اجتناب کنیم. چراکه هر شهر و حتی محلات مختلف یک شهر  مختصات و مشخصات مربوط به خودشان را داشته و نیاز به نقشه راه بومی شده و مختص به خود دارند. 
وی در رابطه با شهر تهران گفت: تهران پتانسیل بزرگی برای تغییرات مثبت دارد. مهمترین دارایی هر شهری شهروندان آن هستند بنابراین،  باید با چشمان باز واقع بینانه مشکلات را همانگونه که هستند ببینیم و اقدامات لازم را در کوتاه مدت و بلند مدت پیرامون آن داشته باشیم. 
وی یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه تاب آوری شهری انجام می‌شود را سرمایه‌گذاری و ایجاد چرخه کسب و کار دانست و افزود: تاب آوری برای این مقوله برنامه ویژه‌ای دارد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا