جشن رویش دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کار کرد

دراین مراسم دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سه شهید اهورایی 16 آذرماه سال1332، روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفت.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: امیدوارم این مناسبت ها در نوع اندیشه و نگاه همه ما تاثیرگذار بوده و یادآورعزت طلبی و دفاع از استقلال در هرشرایطی باشد. دانشجویان عزیز ما باید همواره در مسیر سربلندی، عزت، پیشرفت و آزادی کشور، مطالبه گر باشند که این مهم در تشکل های دانشجویی شکل می گیرد و خوشبختانه درحال حاضر این تشکل ها درمسیرپیشبرد اهداف فرهنگی قرار دارند. 

سید سعید هاشمی افزود: امروزه هرگونه تحول، تغییر و دگرگونی از دانشگاه آغاز می شود و به سایر بخش های جامعه تسری پیدا می کند. درتمام جوامع، بخش بزرگی از مسئولیت های فرهنگی هر جامعه به دانشگاه ها محول شده و دانشگاه به مثابه نظام تصمیم سازی، رسالت بزرگی در زمینه پرورش تحول آفرینان، دانشجویان خلاق و توسعه فرهنگی جامعه دارد و صد البته که توسعه فرهنگی پیش شرط هر توسعه ای است.

وی عنوان کرد: دانشگاه مرکز تجمع فرهیختگان ونخبگان هر جامعه و محل تقویت هویت فرهنگی و پرورش خلاقیت ها و استعدادهای فرهنگی دانشجویان و همچنین زمینه ساز اصلی توسعه مهارت ها و توانایی های فکری و فرهنگی دانشجویان است. از این رو فعالیت های فرهنگی در دانشگاه باید سبب تعالی فرهنگی و رشد همه وجوه شخصیتی دانشجویی باشدکه چندسال دیگر درجامعه فعالیت خواهد داشت.

هاشمی گفت: مشارکت دانشجویان درامور فرهنگی باعث افزایش بهره وری، تمرین مهارت اتحاد و همدلی، انعطاف پذیری، خردمندی و تعالی شخصیتی دانشجویان خواهد شد و ما با این رویکرد در دانشگاه علم وفرهنگ تلاش داریم تا با عمق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی اعتماد به نفس دانشجویان را تقویت کرده و خودباوری و تلاش آن ها را به سوی فعالیت های علمی و عملیاتی در مسیر رفع نیازهای جامعه سوق دهیم.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: امروز باید علم، تقوا، تخصص، اندیشه و خردورزی مهم ترین ویژگی دانشجوی ایرانی باشد و فعالیت های فرهنگی هوشمندانه به سمت رفع نیازهای جامعه سوق پیدا کند. اگرجامعه امروزی ما از نبود شغل مناسب برای دانش آموختگان یا فرهیختگان رنج می برد ما باید فعالیت های فرهنگی را به سمت رفع این نیاز سوق دهیم ، اگر جامعه ما از نبود اعتماد به نفس یا خودباوری رنج می برد بایستی فعالیت های فرهنگی به سمت رفع این نیاز سوق پیدا کند. بنابراین در این رویکرد، شناخت معضل فرهنگی و اولویت بندی در مسیر حرکت صحیح به سمت آن مهم ترین بخش را تشکیل می دهد. تشخیص اولویت‌های اساسی فرهنگی به عهده فعالان فرهنگی است و دانشگاه بهترین و مطمئن ترین پایگاه تشخیص این اولویت هاست.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ با شعار دانشگاه نسل سوم همواره تلاش دارد تا به دور از فعالیت های بخشنامه ای و یا دستوری به سمت سوق دادن فعالیت های فرهنگی – دانشجویی در مسیر ترویج فرهنگ کسب و کار و غنا بخشیدن به ایجاد فرهنگ کارآفرینی و احیای ارزش‌های فرهنگی بپردازد و در عمل نقش تعاملی فرهنگ و کارآفرینی را در دانشجویان عینیت ببخشد که این امر می تواند آغازگر تغییرات ساختاری در آینده شغلی دانشجویان باشد. در این مسیر تلاش داریم تا از نگرش سطحی، عجولانه و شتابزده در بخش فعالیت های فرهنگی اجتناب کنیم و با برنامه‌ریزی اصولی بر مبنای نیازهای موجود، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را به سمت رفع نیازهای موجود سوق دهیم.

هاشمی افزود: جشن بزرگ رویش در واقع نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی کانون‌ها و انجمن های دانشجویی دانشگاه و به نوعی تولیدمحتوای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان است که امیدواریم هرساله شاهد نوآوری، خلاقیت و کاربرد بیش‌تر این جشنواره فرهنگی باشیم و در آینده نیز بر هدفمندی بیش‌تر این فعالیت‌ها با محوریت جهت‌دهی در زمینه فرهنگ‌سازی کسب و کار و مهارت آموزی دانشجویان عزیزمان تاکید کنیم.

وی در پایان گفت:  تمامی دانشجویان را به شرکت در فعالیت‌های منسجم و هدفمند فرهنگی با رویکرد ترویج فرهنگ گفتمان کارآفرینی و توسعه کسب و کار دعوت می‌کنم و امیدوارم دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ ضمن بهره مندی از زمینه‌های ایجاد شده، با تقویت اعتماد به ‌نفس، خودباوری، تلاش و پشتکار، قدرت علمی و مهارت‌های فرهنگی خود را افزایش داده و همه ما درکنار هم با ارتقای علمی و اخلاقی، همت خود را در راه جهاد علمی و عملی به منظور سرافرازی روز افزون  ایران اسلامی به کار ببندیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا