محافظه‌کاری و تغییرات آب و هوایی

از طریق لفاظی‌ها و سیاست‌هایی که از الزامات اصول محافظه‌کارانه محسوب می‌شود، اینگلیس به دنبال درگیر کردن جوامع در جنبش‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

وی در مصاحبه با سایت موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، چگونگی درگیر شدن در اقدامات مقابله با تغییرات اقلیمی را تشیح کرد.

چطور وارد جنبش‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی شدید؟

در دوره نخست حضورم در مجلس نمایندگان آمریکا، برداشتی از تغییرات آب و هوایی نداشتم. بعد از این دوره، به حرفه اصلی خود یعنی وکالت بازگشتم. زمانی که در سال 2004 برای بار دوم وارد رقابت‌های انتخاباتی شدم، ‌پسر بزرگم به من گفت: پدر، به تو رأی می‌دهم، اما باید اقدامات در حوزه محیط زیست را با جدیت پیگیری کنی. شاید این حرف، نخستین گام از سه مرحله دگرگونی من بود.

گام دوم که من را به حضور در جنبش‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی ترغیب کرد، به سفرم به قطب جنوب به همراه یک کمیته علمی و مشاهده آزمایش حفاری در دل یخچال‌های این منطقه بازمی‌گردد.

گام سوم هم به سفری به همراه کمیته علمی دیگری به دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) در اقیانوس آرام مربوط می‌شود. به همراه یک دانشمند استرالیایی، این منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و در طول این سفر، وی در مورد اقدامات حفاظتی صورت گرفته و تلاش‌هایی صادقانه‌ای که طی این سال‌ها انجام داده بود، توضیحاتی ارائه کرد که دیدگاه من را بسیار تغییر داد.

 پس از این تجربه دگرگون‌کننده، چه اقدام‌هایی انجام دادید؟

یکی از این اقدام‌ها، مطرح کردن طرح Raise Wages, Cut Carbon Act در سال 2009 بود؛ البته این طرح در زمان مناسبی مطرح نشد و به دلیل رکود اقتصادی آمریکا به نتیجه نرسید. اما از سال 2010 تلاش کردم تا محافظه‌کاران را برای ورود به جنبش‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی و ارائه راه‌حل برای مقابله با این تغییرات متقاعد کنم.

راه‌اندازی پلت‌فرم RepublicEn.org از جمله تلاش‌های من در این حوزه محسوب می‌شود که شامل گروهی از محافظه‌کاران است. هدف این پلت‌فرم، رفع موانع اقتصادی و فراهم کردن سیستم سرمایه‌گذاری آزاد برای ارائه ایده‌ها و نوآوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

چگونه افراد با طیف‌های مختلف سیاسی می‌توانند در جنبش‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی مشارکت کنند؟

من در 6 سال نخست حضور در مجلس نمایندگان این فرصت را از دست دادم. فکر می‌کنم افرادی مانند من، نیاز به دریافت راهنمایی و مشاور از سوی افرادی (و متخصصانی) دارند که از مدت‌ها قبل به لزوم اقدام برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پی برده‌اند.

همچنین به ایجاد انگیزه در گروه‌های ناامید نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنند که با همکاری و تعامل، هنوز جای امیدواری وجود دارد. باید قدرت ایده‌های جدید را باور داشته باشیم.

معتقدم که موسسه فناوری ماساچوست (MIT) از ظرفیت بسیار بالایی برای ابداع فناوری‌های نوین مورد نیاز برای مقابله با تغییرات آب و هوایی برخوردار است. نشان دادن این فناوری‌ها، حس کارآیی و اثرگذاری اقدامات برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را افزایش داده و تمایل مردم به مشارکت در این تلاش‌ها را تقویت می‌کند.

با استفاده از حداکثر توان و تلاش می‌توانیم بر چالش تغییرات آب و هوایی غلبه کنیم و این کار باعث می‌شود که مردم به جای انکار علم، در رفع چالش‌های مختلف زیست محیطی مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا