موجودات فرازمینی رباتیک به زمین سفر کرده‌اند

سیلوانو کلمبانو (Silvano Colombano)، پژوهشگر ناسا در مرکز تحقیقات ایمز ناسا به تازگی مقاله‌ای در مورد موجودات فرازمینی منتشر کرد. وی در این مقاله یادآور شد که پیش‌فرض‌ها در مورد موجودات فرازمینی نیازمند بازنگری است و باید در این زمینه انعطاف بیشتری داشته باشیم.

به گفته کلمبانو، دایره درک  بشر از موجودات فرازمینی از جمله اینکه آنها ارگانیسم‌های مبتنی بر کربن هستند، باید تغییر پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که موجودات فرازمینی که احتمالا آنها را خواهیم یافت و آنها هم به دنبال یافتن ما هستند (اگر تاکنون این کار را نکرده باشند)، مانند انسان، ارگانیسم‌های مبتنی بر کربن نیستند. در این شرایط، طول عمر آنها دیگر محدودیتی نخواهد داشت.

این اشکال غیرکربنی حیات حتی می‌توانند به شکل موجوداتی فوق‌هوشمند بسیار کوچک و حتی رباتیک باشند. به دلیل فناوری‌های پیشرفته‌ای که موجودات فرازمینی احتمالا در اختیار دارند، بشر تاکنون موفق به شناسایی آنها نشده است.

وی حتی عنوان کرد که این امکان وجود دارد که موجودات فرازمینی به قدری توسعه یافته تر و پیشرفته تر از تصورات بشر باشند که انسان حتی قادر به مقایسه و درک فناوری‌های انان نیست.

کلمبانو براین باور است که اگر مجموعه پیش‌فرض‌های جدید در مورد اشکال موجودات فرازمینی و فناوری‌های فوق پیشرفته‌ای که در اختیار دارند را بپذیریم، به فرضیه‌های خاصی می‌رسیم که دور جدید تحقیقات در این حوزه را شکل می‌دهند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: newsweek

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا