آغاز ثبت نام متقاضیان جذب امریه در وزارت ارتباطات

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آمادگی این معاونت برای آغاز مراحل فراخوان، ثبت نام و ارزیابی و جذب فارغ التحصیلان جوان، این نیروها را سرمایه های انسانی نسل فردا برشمرد و از مهیا کردن شرایط در جهت بهره گیری از توانایی های بالقوه نسل جدید در ایجاد تحول و تعالی در این وزارتخانه خبر داد.

وی با تاکید بر حفظ عدالت، نظم و دقت در مراحل ثبت نام و ارزیابی، پیگیری و پایش از طریق سامانه های الکترونیکی، افزود: از مهمترین رئوس برنامه های جذب این سرمایه های انسانی سرفصل های راهبردی شامل قوانین ICT، امنیت فضای سایبری، فناوری اطلاعات، سیستم یکپارچه نظارت، استارت آپ ها، کارتابل دولت، دولت همراه، نظارت بر طرح USO و دستیابی به تعالی در ابعاد دولت الکترونیک، است.

معاون وزیر ارتباطات آینده نگری و توجه به زمینه های نوظهور دانش در حوزه فناوری اطلاعات را از ویژگیهای مدنظر وزارت ارتباطات برای جذب افراد از این طریق برشمرد و از جذب نیروهای با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در این حوزه خبر داد.

وی گفت: با توجه به نیازمندی های پرسنلی ستاد و دستگاه های تابعه وزارت رشته های تحصیلی حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، مخابرات، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، امنیت فضای سایبری، مهندسی برق، بیوانفورماتیک در مقاطع فوق، این مرحله از فراخوان نیروهای امریه جذب خواهند شد. 

 معارفی با تاکید بر بالابردن سواد انفورماتیک، آماده سازی و اجتماعی کردن این دسته از نیروها، از طراحی مکانیزم آموزشی و اجتماعی سازی آنان در چارچوب اسناد بالادستی خبر داد و درباره نحوه ثبت نام متقاضیان خاطرنشان کرد: متقاضیان استفاده از سهمیه امریه در صورت فراغت از تحصیل، ابتدا نسبت به ثبت نام در سامانه وزارت ارتباطات اقدام و پس از پذیرفته شدن نهایی جهت دریافت برگه اعزام به خدمت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه به منزله پذیرش نهایی متقاضی به منظور بهره مندی از طرح امریه سربازی نیست، اظهار داشت: افراد انتخاب شده، پس از اخذ تاییدیه های لازم، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی تا با اخذ مجوز امریه ازسوی ستاد مذکور، جهت گذراندن دوره آموزش نظامی به یگان های مربوطه اعزام شوند و پس از انجام دوره آموزش مذکور، افراد باید به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کرده تا جهت انجام ادامه خدمت به واحدهای تابعه معرفی شوند.

این مقام مسئول مدت خدمت سربازی متقاضیان امریه را ۲۴ ماه دانست و تصریح کرد: نحوه ارائه مدارک و مستندات، مدارک مورد نیاز، شرایط دقیق داوطلبان شرکت در فرآیند جذب امریه سربازی نیز به شکل دقیق و شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا